responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 137

تاریخ 8/2/61

بیانات امام خمینى در جمع مسؤولان و نویسندگان دایره انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

شهدا را قلم‌ها مى‌سازند و قلم‌ها هستند که شهید پرورند

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ابتدا باید از شما آقایان و سپاه پاسداران تشکر کنم که به حسب غالب افراد، متعهد و براى اسلام و جمهورى اسلامى خدمت مى‌کنند. خداوند آنان را تقویت و شهداى آنان را با شهداى صدر اسلام محشور کند و بازماندگان آنان که همه هستند را تایید کند تا جمهورى اسلامى که همه قدرت‌ها بر علیه آن قد علم کرده‌اند را به منزل برساند.

اهمیت انتشارات، مثل اهمیت خون‌هائى است که در جبهه‌ها ریخته مى‌شود. و مداد العلماء افضل من دماء الشهداً دماء شهدا اگر چه بسیار ارزشمند و سازنده است، لکن قلم‌ها بیشتر مى‌توانند سازنده باشند و اصولاً شهدا را قلم ها مى‌سازند و قلم‌ها هستند که شهید پرورند. از این روست که شما باید به ارزش کار خود توجه داشته باشید و بدانید هر عملى که ارزشش بیشتر باشد، مسوولیتش سنگین‌تر است. شما که در گروه فرهنگى سپاه هستید، باید کارى کنید که نشریات شما مفید باشد. انتشارات رژیم سابق، عاملى قوى درجهت به فساد و تباهى کشاندن نسل جوان دختر و پسر بود که شما باید آن را جبران کنید و باید در نشریات سپاه فصلى را به نصیحت خود پاسداران اختصاص دهید تا کار شما، هم نسبت به افراد سپاه پاسداران سازنده باشد و هم تبلیغات براى دیگران.

ما که‌خواهیم روى پاى خودمان بایستیم باید مردم را به استقامت و حضور در صحنه دعوت کنیم

امروز که اکثر رادیوهاى بیگانه و منشورات خارجى با جدیت تمام کوشش مى‌کنند تا خبرهاى خوب ما را بد جلوه دهند، ما باید تبلیغات خود را گسترش دهیم و به زبان‌هاى دیگر از قبیل عربى و انگلیسى مسائل خود را به سایر نقاط دنیا برسانیم. این خدمتى را که شما در این زمان مى‌کنید مى‌توانم بگویم ارزنده‌تر است از خدمت‌هائى که در طول تاریخ براى اسلام شده است، چون کسانى که در سابق بودند، همچو دشمنانى که ما داریم، نداشتند. افراد آن زمان فقط با روم و ایران سر و کار داشتند و اینک سر و کار ما با همه دنیاست. امروز از آن طرف دریاها در اینجا دخالت مى‌کنند، قصد دارند در امور همه کشورها دخالت کنند و ما که مى‌خواهیم روى پاى خودمان بایستیم باید مردم را به استقامت و حضور



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 16  صفحه : 137
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست