responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 238

است که علماء بلاد هدایت کنند مردم را، همفکرى کنند با دولت و ارشاد کنند مردم را و نگه دارند مردم را در این حال نهضتى که هستند و الان در حال انقلابند، مردم را در صحنه نگه دارند و مردم را از اینکه یک اختلافى خداى نخواسته بخواهند درش ایجاد کنند و در جاهائى ایجاد کنند، مردم را تنبه بدهند به اینکه دستهاى خبیثى هست که مى‌خواهند نگذارند این انقلاب به ثمر برسد. از این جهت یکى از امور مهمى که به عهده علماى بلاد و خصوصاً ائمه جمعه هست همین است که در خطبه‌هایشان که یک فرصتى است که مردم مجتمعند و مطالب را مى‌شود گفت، تنبه بدهند مردم را که غفلت نکنند از این دستهائى که به خیانت مى‌خواهند این انقلاب را متلاشى کنند. تمام توطئه‌هائى که در خارج و در داخل بوده است تاکنون، خنثى شده است و بحمد الله جنگ هم دارد به پیروزى ختم مى‌شود و کشور هم کشور خود شماست و اسلامى است و تعهد به اینکه ما باید اسلام را حفظ بکنیم.

از تکالیف اولیه خداى تبارک و تعالى است حفظ اسلام، و همه ما و همه ملت و همه علما و همه مى‌دانید که مکلف به این هستید که این هدیه الهى را حفظ بکنید و الان اسلام به دست ما سپرده شده است. ما سابق اگر عذرى داشتیم به اینکه قدرتها را نمى‌گذارند ما کارى انجام بدهیم و قدرتهائى بودند که مخالف بودند، علما را مانع مى‌شدند از اینکه در پستهاى خودشان، وظایف خودشان را انجام بدهند، امروز دیگر ما همچو عذرى نداریم و همه آقایان در هر جا که هستند مى‌توانند که مسائلشان را، مشکلاتشان را، مشکلات مردم را گوشزد کنند و مردم را هدایت کنند و همین طور دولت را هدایت کنند، ادارات را هدایت کنند و انشاء الله من امیدوارم که به زودى مشکلات رفع بشود.

وحدت کلمه نعمتى است که خدا به ما داده، باید این وحدت را حفظ کنیم

البته انقلاب بوده است و یک دسته هم اشخاص فاسد که از اول انقلاب معلوم شد نقشه داشتند. ما حالا کم‌کم توجه پیدا مى‌کنیم اینها از اول که نهضت شده است و انقلاب شده است و آن روزى که فهمیدند به اینکه این انقلاب پیروز مى‌شود، اینها مشغول نقشه‌کشى خودشان بودند و لهذا در زمان انقلاب که یک مقدارى چیز بود چیزهائى بود که نمى‌شد نظمش را حفظ کنیم، اینها مشغول شدند به اینکه اسلحه بدزدند، اسلحه‌ها را دزدیدند. شما الان مى‌بینید که گاهى نشان مى‌دهند یک خانه تیمى چقدر اسلحه تویش هست و چقدر مواد منفجره در آن هست و چقدر چیزهاى دیگرى هست در آن. اینها براى این است که اول وارد این مساله که شدند کارى به اسلام و کارى به نهضت اسلامى و انقلاب اسلامى نداشتند، آنها یک مقصد خاصى داشتند و دنبال آن مقصد دویدند و افرادشان را فرستادند هر جا و غارت کردند اموال مسلمین را. و انشاء الله من امیدوارم که با همت مردم، مهم همین توجه خود مردم است، با همت مردم و گزارش دادن از این به اینکه این خانه‌ها در کجاها هست که باز هم یک مقدارى هستش، انشاء الله این هم به زودى حل بشود و همه ما مشغول بشویم به اینکه اسلام را در این مملکت پیاده کنیم و اگر نقیصه‌اى هست در هر جا، انشاء الله رفع بشود.

و من امیدوارم که با همت همه آقایان، علماى اعلام همه بلاد و با اجتماع همه، برادرهاى اهل



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 238
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست