responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 203

انقلاب، انقلاب الهى ایستاده‌اند تا اینکه از حرکت این و از موج این جلوگیرى کنند و خودش هم در همین جا خفه کنند، ترورها روى همین زمینه است.

حفظ جمهورى اسلامى از اعظم فرائض است

اشخاص بارزى که در کارها مى‌توانند فعالیت داشته باشند و مى‌توانند اداره کنند کشور را و متعهد به اسلام و دیانت هستند، مى‌بینید که یکى بعد از دیگرى ترور شدند یا در اثر انفجارها از دست ما گرفته شدند و الان هم باز همان عمال خارجى در صدد هستند که کسان دیگرى هم که در امور کشور دخالت دارند و متعهد به اسلام هستند اینها را هم از بین ببرند.

اگر چنانچه همه ما، همه شماها، همه ملت و خصوصا روحانیت و خطبا در صحنه نباشیم و حاضر نباشیم در قضایائى که مى‌گذرد، مطمئن باشید که با عدم حضور شما به سر انقلاب آن خواهد آمد (ولو حالا در دراز مدت هم باشد ) که بر سر مشروطه آمد. اگر حفظ اسلام یک فریضه الهى است بالاتر از تمام فرائض، یعنى هیچ فریضه‌اى در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام جزء فریضه‌هاى بزرگ است و بزرگترین فریضه است،بر همه ما و شما و همه ملت و همه روحانیون حفظ این جمهورى اسلامى از اعظم فرائض است. اگر بنا باشد که روحانیون کنار بروند و همین گاهى با یک قلمى فرض کنید که اشکالات را بگویند و در رفع اشکالات کوشش نکنند و خطبا در منابر خودشان مسائل روز را فراموش کنند و مسائل انقلاب را فراموش کنند، این انقلاب صدمه خواهد دید. اسلام به دست روحانیون تا حالا زنده مانده، هیچ قشرى،هیچ قشرى در این مساله دخالت نداشته است جز خود روحانیون و خطبائى که در دنبال آنها بودند. از صدر اسلام تا حالا اسلام به دست اینها به اینجا رسیده است. قشرهاى دیگر روشنفکر و امثال اینها از اسلام خیلى اطلاع ندارند اگر هم داشتند کارى نداشتند به این کارها. در زمان رضا شاه و محمدرضا و خصوصا زمان رضا شاه که آنهائى که یادشان هست مى‌دانند چه خبر بود همین حوزه‌هاى علمیه با تمام ورشکستگى که پیدا کرده بودند و تو سرى که از همه افراد مى‌خوردند مقاومت کردند و حفظ کردند و همین خطبا باز اشخاصى بودند که گاهى صحبت مى‌کردند و مسائل را یا به صراحت یا به کنایه به مردم مى‌گفتند.

از این به بعد که هیچ عذرى نه من دارم و نه شما و نه هیچ روحانى و نه هیچ نویسنده و نه هیچ گوینده، باید ما براى ادامه این فریضه الهى، براى ادامه این انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى کوشش کنیم و کوششمان را افزون کنیم، براى اینکه آنها، مخالفین ما، مخالفین اسلام کوشش شان را هر روز افزون مى‌کنند، هر روز توطئه‌هایشان را زیاد مى‌کنند ما هم باید در مقابل آنها هر روز کوششمان را، دفاع از حق و حقیقت را افزون کنیم. باید ماها و شماها در گفتارى که داریم و خصوصا در این ماه محرم و صفر که ماه برکات اسلامى است و ماه زنده ماندن اسلام است باید ماه محرم و صفر را زنده نگه داریم به ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام که با ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام زنده مانده است این مذهب تا حالا، با همان وضع سنتى با همان وضع مرثیه سرائى و روضه خوانى، شیاطین‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 203
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست