responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 187

منع مى‌کنند و عمدا یا از روى جهالت و غفلت مقدمات سلطه اجانب را بر ممالک اسلامى حتى حرمین شریفین مهبط وحى و مهبط ملائکه الله فراهم مى‌نمایند. اگر دولت حجاز از این فریضه عبادى - سیاسى که هر سال در مواقف کریمه حرمین شریفین با حضور میلیونى مسلمانان تشکیل مى‌شود استفاده سیاسى - اسلامى مى‌نمود احتیاج به آمریکا، هواپیماهاى آواکس آن و سایر ابرقدرت‌ها نداشت و مشکلات مسلمانان حل مى‌شد. مى‌دانیم که آمریکا این هواپیماها را از آن جهت در اختیار عربستان قرار داده است تا به نفع خود و اسرائیل از آنها استفاده نماید. چنانکه دیدیم که آواکس‌هاى آمریکایى براى تفرقه بین ایران و سایر مسلمانان عرب گزارشى سرتاسر دروغ داد مبنى بر بمباران مراکز نفتى کویت توسط ایران. مع‌الاسف این سهل انگارى در عموم دولت‌هاى کشورهاى اسلامى شیوع دارد تا آنجا که مسلمانان و خصوص دولتمردان آنان را دست خیانتکار و جنایتکار ابرقدرت‌ها از دخالت در سیاست و اهتمام به امر مسلمین بر کنار زده است و تا جائى که در مرکز سیاست اسلام، و اسلام عزیز مجرم شناخته مى‌شوند و به حبس و شکنجه کشیده مى‌گردند.

آیا شما از این فجایع که در حرمین شریفین در مامن الهى و در جوار قبر رسول الله صلوات الله علیه به بار مى‌آید مطلع هستید؟ یا مسائل به صورتى غلط و انحرافى براى شما ترسیم مى‌گردد، چنانکه از گزارش شعار ایرانیان معلوم مى‌شود. ما در ایران بپاخاستیم که به امید خداوند قادر متعال مسلمانان جهان را بر زیر پرچم توحید و متعهد به احکام مترقى اسلام جمع و دست ابرقدرت‌ها را از ممالک اسلامى کوتاه و مجد مسلمین صدر اسلام را باز گردانیم و سلطه ظالمان کفار را از بلاد مسلمانان به هم پیچیده و آزادى و استقلال را به مسلمین باز گردانیم. و امید آن است که دولت‌هاى اسلامى و خصوص دولت عربستان سعودى که در مرکز سیاست اسلام واقع است با هم همصدا و همفکر شوند و هر یک در کشورهاى خود شیرینى حمایت بیدریغ ملت‌ها را بچشند و همچون دولت مردمى ایران از این نعمت بزرگ الهى بهره‌مند شوند و به حکم قرآن مجید با ملت‌ها و دولت‌هاى اسلامى به رحمت و اخوت و با کفار و غارتگران بین المللى به شدت و قدرت عمل کنند.

اخیرا به این نکته تاکید مى‌کنم که از مکتوب شما ظاهر مى‌شود که گزارش‌هاى دروغ و انحرافى به شما داده مى‌شود، چنانکه نوشته‌اید شعارهاى زائرین ایرانى موجب نارضایتى و تنفر زائرین بیت الله شده است، بهتر بود شما اشخاص امینى را مامور گزارش‌ها نمائید تا معلوم شود شعار ضد اسرائیل و ضد آمریکا موجب تنفر و نارضایتى زائرین نشده بلکه برخورد مامورین دولت سعودى و ضرب و به حبس کشیدن مهمانان خداى متعال به جرم شعار علیه اسرائیل و آمریکا موجب تنفر و نارضایتى مسلمانان جهان و خصوص زائران بیت الله الحرام و حرم معظم رسول الله ص شده است. از خداوند متعال خواستارم که مسلمانان را از خواب غفلت بیدار و عظمت اسلام را روزافزون فرماید و مسلمانان و خصوص دولتمردان را به آنچه صلاح اسلام و مسلمین است هدایت فرماید.

والسلام علیکم و على جمیع المسلمین

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 187
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست