responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 17

بگوئید، فقط نهى از منکرتان این است که بعضى از علماى اسلام را شما هى تضعیف کنید، بعضى از نهادهاى اسلامى را تضعیف کنید، این نهى از منکر همه‌اش خلاصه شده است در همین. هر چه اعلامیه مى‌دهند آقایان و هر چه صحبت مى‌کنند و هر جا مى‌روند صحبت مى‌کنند، هم و غمشان این است که این جمهورى اسلامى به درد نمى‌خورد، ما حتما باید یا در آغوش آمریکا باشیم تا بتوانیم زندگى کنیم، یا در آغوش شوروى و چون شوروى الحاد دارد و آمریکا موحد است و خیلى صحیح است و خوب است یا کمتر از او بداست! ما خوب است که همراه اینها باشیم. این چه فکرى است که شماها دارید؟ چرا باید اینطور باشید؟ من بسیار متاسفم، من بسیار متاسفم، اینکه مرا به درد دل وارد مى‌کند مقابله با این جمعیت است، مقابله با آنى است که حضرت امیر را نگذاشتند کارهایش را انجام بدهد. اگر اینها واقعا اعتقاد به اسلام دارند و لازم مى‌دانند که نهى از منکر کنند، کدام منکرى بالاتر از این است که کسى بگوید حکم قرآن غیر انسانى است و مردم را دعوت کند براى این. اینها دعوت مى‌کنند به راهپیمائى بر ضد کى و به طرف کى، طرفدارى از کى؟ طرفدارى از آن که مى‌گوید که حکم قصاص یک حکم غیر انسانى است، طرفدارى از این، باید یک مسلمان طرفدارى از این مساله بکند؟

نروید دنبال اینکه رجائى علم ندارد، این عقلش بیشتر از علمش است‌

من الان هم نمى‌خواهم با این دسته‌اى که مسلمان هستند، لکن دید سیاسى‌شان ناقص است مع‌الاسف دانشمند هم هستند. یکى از علما در یک جائى هست که سوال کرده بود از یک کسى که شما این عالم و آن عالم اینها را چطور مى‌بینید، او گفته بود که این عالم عقلش کمتر از علمش است، یا گفته بود علمش بیشتر از عقلش است و آن عالم عقلش کمتر از علمش است، علمش زیاد است، عقلش کم است.

در بعضى از این اشخاص هم من باید بگویم که اینها علم دارند، لکن عقلشان به اندازه علم نیست. اینها عملشان هم معلوم است که به روز خودشان چه آوردند و چه کردند. شما آقایانى که نهى از منکر را واجب مى‌دانید و واجب هم هست جزء ضروریات اسلام است، نباید این دوستان خودتان را نهى کنید که به ضد قرآن حکم نکنند، دعوت نکنند به ضد قرآن؟ آیا مراجع اسلام، علماى بلاد اسلام باید گوش کنند این مطلب را و هیچ صحبتى نکنند؟ ساکت باشند در مقابل سب قرآن کریم؟ ساکت باشند در مقابل کسى که حکم ضرورى اسلامى، منصوص در کتاب خداى تبارک و تعالى است، آن را غیر اسلامى بخواند؟ در مقابل لایحه قصاص دعوت به شورش مى‌کنند. آقایان دعوت مى‌کنند مردم را به قیام، قیام بر ضد کى؟ قیام بر ضد جمهورى اسلامى؟ این مردمى که با خون خودشان جمهورى اسلامى را مستقر کردند، حالا بیایند توى خیابان‌ها بگردند و بیفتند به اینکه بیائید ما این احکام غیر انسانى را کنار بگذاریم! این جمهورى اسلامى به درد نمى‌خورد! همه این نهادها همه دروغ و غلط است همه‌اش! بیائید بگوئید خوب، نقص دارد، بگوئید قوه قضائیه نتوانسته است عمل کند، خوب همراهى کنید تا بشود، بگوئید دولت نمى‌تواند که اقتصاد این ملت را یک روزه درست کند، شما بیائید



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 17
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست