responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 102

او را کشتند، این دفاع است، این فساد را از بین بردن است، این دفع فساد است. آن که این کار را دارد مى‌کند مفسد است، نه شمائى که دارید دفع مى‌کنید او را. شما که نمى‌خواهید که در یک خانه اى ماده منفجره بریزید، شما میخواهید که در منزلتان آن ریخته نشود. این به این است که این اشخاصى که گول خوردند موعظه کنیم ما، دائما هم موعظه مى‌کنیم که این جوانها را گول زدند، خودشان رفتند دارند آب سرد مى‌خورند و این جوانها و بچه‌ها را گول زدند، تا اینها آمدند دارند خرابکارى مى‌کنند و خودشان را گاهى به کشتن مى‌دهند و خودشان را به زحمت وا مى‌دارند. ما اگر هر کس بیاید و توبه کند، توبه‌اش را، خدا توبه‌اش را قبول مى‌کند. ما فرض بکنیم که یک کسى هم چون آدم را کشته ولى دمش باید او را بکشد باز میل داریم که توبه کند و لااقل آن دنیایش صحیح باشد. ما میل داریم همه صلح و صفا باشد. همه عالم در صلح و صفا باشند. ما اگر قدرت داشتیم، اصلا باروت را از بین مى‌بردیم و قواى منفجره را از بین مى‌بردیم که اقلا خالى بشود از این جنایت‌ها. ما نمى‌خواهیم با کسى دعوا بکنیم، نه با عراق دعوا داریم و نه با فرض کنید جاهاى دیگر دعوائى ما نداریم، آنها دعوا دارند، وقتى دعوا دارند تو دهنى مى‌خورند و خوردند، حالا هم از هر جائى هم همچو چیزى پیدا بشود همین مردمند و همین پاسداران هستند و همین ارتش است و همین جوانهاى زن و مرد ما، از هر جا تعدى بشود تو دهنى مى‌خورند.

ما که اسلام را خواستیم و مى‌خواهیم، اسلام اجازه نمى‌دهد که ما تعدى کنیم به یک کشورى، لکن فرموده است که اگر به شما تعدى کردند، بزنید تو دهنشان، اگر یک دسته‌اى از مسلمین را، در جنگ‌هاى سابق این هست، اگر یک دسته‌اى از مسلمین را کفار سپر قرار دادند، فرض کنید که عراق فاسد یک دسته‌اى از مسلمین بیگناه را سپر قرار داد و پشت آنها ایستاد که بریزد ایران را بگیرد، بر ما واجب است که مسلمان و غیر مسلمانش را بکشیم. مسلمان‌ها شهید هستند و به بهشت مى‌روند و کافرهایش کافرند و به جهنم، دفاع واجب است.

و تا شما هستید بحمد الله و تا سپاه پاسداران هستند بحمد الله و تا ارتش هست و تا ملت متعهد به اسلام و فداکار براى اسلام هست این جمهورى هست و این خرابکارى‌هائى که مى‌بینید اینها چیزى نیستند. خداوند انشاء الله به همه شما سلامت و سعادت عنایت کند و دست ستمکاران را قطع کند و لشکر ایران را پیروز کند.

والسلام علیکم و رحمه الله



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 15  صفحه : 102
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست