responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 19

تاریخ: 1/1/59

پیام امام خمینى به مناسبت حلول سال جدید

بسم الله الرحمن الرحیم‌

حلول سال جدید را که ره آورد آن تمامیت ارکان جمهورى اسلامى است به همه مستضعفین و به ملت شریف ایران تبریک عرض مى‌کنم. اراده خداوند متعال و له الشکر تعلق گرفت که این ملت مظلوم را از زیر بار ستمگرى‌ها و جنایات حکومت طاغوتى و از زیر سلطه قدرت‌هاى ستم پیشه خصوصاً دولت امریکاى جهانخوار نجات دهد و پرچم عدل اسلامى را بر فراز کشور عزیزمان به اهتزاز در آورد. و وظیفه ماست که در مقابل ابر قدرت‌ها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم، به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگى و شرق زدگى بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیت را دنبال کنند.

ما با کمونیسم بین‌الملل به همان اندازه در ستیزیم که با جهانخواران غرب به سرکردگى امریکا، و با صهیونیزم و اسرائیل شدیداً مبارزه مى‌کنیم. دوستان عزیزم! بدانید که خطر قدرت‌هاى کمونیستى از امریکا کمتر نیست و خطر امریکا به حدى است که اگر کوچکترین غفلتى کنید نابود مى‌شوید. هر دو ابر قدرت کمر به نابودى ملل مستضعف بسته‌اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانى کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمى‌کنیم کنار بگذاریم، زیرا اسلام بین کشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است. از طرفى دیگر تمام قدرتها و ابرقدرتها کمر به نابودى‌مان بسته‌اند و اگر ما در محیطى در بسته بمانیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد. ما باید حسابمان را صریحاً با قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها یکسره کنیم و به آنها نشان دهیم که با تمام گرفتارى‌هاى مشقت بارى که داریم، با جهان برخوردى مکتبى نمائیم. جوانان عزیزم که چشم امید من به شماست! با یک دست قرآن را و با دست دیگر سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت و شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکر توطئه علیه خود را از آنان سلب نمائید. چنان با دوستانتان رحیم باشید که از ایثار هر چه دارید نسبت به آنان کوتاهى ننمائید. آگاه باشید که جهان امروز دنیاى مستضعفین است و دیر یا زود پیروزى از آنان است و آنان وارثین زمین و حکومت کنندگان خدایند.

من بار دیگر پشتیبانى خودم را از تمام نهضت‌ها و جبهه‌ها و گروه‌هائى که براى رهائى از چنگال ابرقدرت‌هاى چپ و راست مى‌جنگند اعلام مى‌کنم. من پشتیبانى خود را از فلسطین رشید و



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 12  صفحه : 19
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست