responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 77

منتشر مى‌شود، تمام اینها بدست استعمار است. استعمار است که روزنامه‌ها را اینطور مبتذل مى‌کند تا فکر جوان‌هاى ما را مسموم کند. استعمار است که برنامه‌هاى فرهنگى ما را جورى تنظیم مى‌کند که جوان نیرومند در این مملکت نباشد. استعمار است که برنامه‌هاى رادیو و تلویزیون را جورى تنظیم مى‌کند که مردم اعصابشان ضعیف بشود، قوت را از دست بدهند، نیرومندى را از دست بدهند، اینها استعمار است. ما با این مظاهر استعمارى مخالفیم، ما مرتجعیم؟! شما مترقى هستید؟! ما حرف‌هایمان یک حرفهائى است، جنگ و بساط ندارد، آقا بنشینید منطقى صحبت کنید، فحش ندارد که، خوب بنشین صحبت کن، بفرستید، اشخاص عاقل را بفرستید با ما تفاهم کنند، ببینیم که ما با کجاى تمدن مخالفت داریم، ما با فسادها مخالفت داریم. ما مى‌گوئیم که شما برنامه‌هاى اصلاحى‌تان را اسرائیل برایتان درست مى‌کند، ملت اسرائیل. شما وقتى برنامه هم مى‌خواهید درست کنید دستتان را پیش اسرائیل دراز مى‌کنید، شما کارشناس نظامى از اسرائیل به این مملکت مى‌آورید، شما محصلین را از اینجا به اسرائیل مى‌فرستید، ایکاش به جاى دیگر مى‌فرستادند، به آمریکا مى‌فرستادند، ایکاش به انگلستان مى‌فرستادند، به اسرائیل مى‌فرستید، ما با اینها مخالفیم.

پیمان با اسرائیل غاصب‌

ما مى‌گوئیم آقا جمیع ممالک اسلامى صف کشیدند یک طرف مقابل کفر و اسرائیل، شما و دولت ترکیه هم یک طرف ایستاده‌اید با اسرائیل موافق. ما مى‌گوئیم صلاح نیست این کار، آقا اینقدر با عواطف ملل مخالفت نکنید، والله مضر است. تمام مسلمین یک طرف، مملکت ایران هم یک طرف، آنوقت ملت ایران آلوده مى‌شود، آنوقت برادرهاى سنى ما خیال مى‌کنند که شیعه‌ها یهودى پرستند.

اى مردم! اى عالم! بدانید ملت ما مخالف است با پیمان با اسرائیل. این ملت ما نیست، این روحانیت ما نیست، دین ما اقتضا مى‌کند که با دشمن اسلام موافقت نکنیم، قرآن ما اقتضا مى‌کند که با دشمن اسلام هم پیوند نشویم در مقابل صف مسلمین. ما این حرف‌ها را مى‌زنیم، ارتجاع هست این آقا؟! بیایید، خوب بیائید بنشینید ببینیم کجاى این ارتجاع است. شما که به قول خودتان، مملکت سابقه‌دار دو هزار و پانصد ساله دارید و هى مى‌نازید به استخوان‌هاى پوسیده‌اى که رفته‌اند و از بین رفته‌اند و در مقابل اسلام مى‌خواهید استخوان‌ها را از زیر خاک در آورید، شمائى که اینقدر مى‌نازید به این استخوانهاى پوسیده و ملت سابقه‌دار کذا و کذا، حالا این آخر عمرى آمده‌اید با اسرائیل هم پیوند در مقابل احکام اسلام، در مقابل مسلمین؟ ما وقتى مى‌گوئیم که با اسرائیل چیز نشوید، حالا ما پیوند کردیم با کذا و جوجو(1) آمده و چى چى آورده؟ تف بر این منطق. سیاه باد رویتان. ما این حرف‌ها را



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 77
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست