responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 68

علماى اعلام با این زدن‌ها، کشتن‌ها، قلدرى‌ها، دیکتاتورى‌ها و استبدادها مخالفند، این کهنه پرستى است؟! علماى اسلام در صدر مشروطیت در مقابل استبداد سیاه ایستادند و براى ملت آزادى گرفتند، قوانین جعل کردند، قوانینى که به نفع ملت است، به نفع استقلال کشور است، به نفع اسلام است، قوانین اسلام است، این را با خون‌هاى خودشان، با زجرهائى که دیدند و کشیدند، با بیچارگى‌هایى که متوجه به آنها شد، گرفتند، این آخوندها مرتجع هستند؟!

امروز هم روحانیت قیام کرده است، نهضت کرده است، ملت به تبع روحانیت نهضت کرده است، ملت‌هاى اسلام بیدار شده‌اند، نهضت کرده‌اند. خواسته‌هاى روحانیت عمل به قوانین اسلام است، این ارتجاع است؟! رسول اکرم مرتجع بود؟! قوانین آسمانى، قوانین الهى که ما براى آن این قدر اهانت مى‌شویم، این قدر زجر مى‌کشیم، دعوت به عمل کردن به قوانین آسمانى ارتجاع است؟! خداى تبارک و تعالى مرتجع است؟! جبرئیل امین، واسطه وحى الهى مرتجع است؟ پیغمبر اکرم مرتجع است؟! ائمه هدى مرتجع هستند؟! علماى از صدر اسلام تا امروز که از خودشان چیزى ندارند، آنها قوانین اسلام را، قوانین وحى را به مردم ابلاغ مى‌کنند، ابلاغ قوانین الهى ارتجاع است؟!

شما اگر چنانچه به احکام اسلام اعتقاد دارید، این احکام اسلام است، اسلام انسان را آزاد خلق کرده است و انسان را مسلط بر خودش و بر مالش بر جانش و بر نوامیسش خلق فرموده، امر فرموده است که مسلط است انسان، آزاد است انسان، هر انسانى در مسکن آزاد است، در مشروب و مأکول آنچه خلاف قوانین الهیه نباشد آزاد است در مشى آزاد است. حکم اسلام است که اگر کسى حمله برد به منزل کسى، براى آن کسى که مورد حمله واقع شده است جایز است کشتن او اسلام این قدر با آزادى‌ها موافق است، اسلام ارتجاع سیاه است؟! علماى اسلام که از خودشان چیزى ندارند، ما که خودمان حرفى نداریم، ما هر چه مى‌گوییم قال رسول الله مى‌گوییم، رسول الله هم قال الله مى‌فرماید، اگر ما مرتجعیم معلوم مى‌شود رسول الله مرتجع است، اگر شما ما را مرتجع مى‌دانید، ما را کهنه پرست مى‌دانید (مردک امروز هم باز برداشته نوشته) اگر ما را کهنه پرست مى‌دانید ما که از خودمان حرفى نداریم ما مى‌گوییم قال الله تعالى، ما مى‌گوییم قال رسول الله، پس شما رسول الله را کهنه پرست مى‌دانید! اف بر این تجدد.

اگر قوانین را قبول دارید، اگر اسلام را قبول دارید که ما تبع آن هستیم و اسلام سر منشأ همه آزادى‌ها، همه آزادگى‌ها، همه بزرگى‌ها، همه آقائى‌ها، همه استقلال هاست، اسلام را قبول دارید، این احکام اسلام است، کجایش ارتجاع است؟ بفرمایید کجاى احکام اسلام را آقایان ارتجاع سیاه مى‌دانند؟ بفرمایند بیایند تفاهم کنند، آخر اینکه تو بروى آنجا براى خودت صحبت بکنى و هر جا پیش آید یک صحبتى بکنى و هى کهنه پرستى را ما مى‌کوبیم، چطور مى‌کنیم رجز بخوانى، اینکه نمى‌شود. خوب بیا بنشین بگو آقا اینکه پیغمبر فرموده است، این ارتجاع سیاه است، تا ما ببینیم که شما درست مى‌فرمائید؟ تا ما اثبات کنیم نخیر ارتجاع نیست.

ما مى‌گوئیم آقا، غلام حلقه به گوش دیگران نباشید. ما عزت و شرف شما را مى‌خواهیم. ما به‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 68
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست