responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 64

تاریخ: 21/1/1343

بیانات امام خمینى در مورد لزوم اهتمام به امر تبلیغات و حفظ وحدت‌

بسم الله الرحمن الرحیم

از زندانى بودن آقاى طالقانى و مهندس افسرده نباشید، تا این چیزها نباشد کارها درست نمى‌شود، تا زندان رفتن‌ها نباشد پیروزى به دست نمى‌آید. هدف، بزرگتر از آزاد شدن عده‌اى است، هدف را باید در نظر داشت، هدف، اسلام است، استقلال مملکت است، طرد عمال اسرائیل است، اتحاد با کشورهاى اسلامى است. الان تمام اقتصاد مملکت در دست اسرائیل است، عمال اسرائیل اقتصاد ایران را قبضه نموده‌اند، اکثر کارخانجات در دست آنها اداره مى‌شود، تلویزیون، کارخانه ارج، پپسى کولا. دو هواپیمایى که قرار بود حجاج را به مکه ببرند مال اسرائیل بود، بعد دولت عربستان سعودى به این عمل اعتراض کرد و ناچار شدند از این عمل خوددارى کنند. امروز حتى تخم مرغ از اسرائیل وارد مى‌کنند، باید صفها را فشرده کنید، اینها عمال استعمار هستند، باید ریشه استعمار را کند.

آقایان سعى کنید در دانشگاه پرچم اسلام را بالا ببرید، تبلیغات مذهبى بکنید، مسجد بسازید، اجتماعا نماز بخوانید، نظاهر به نماز خواندن بکنید. وحدت مذهبى لازم است، وحدت مذهبى است که این اجتماع عظیم و فشرده را ایجاد مى‌کند، اگر علاقه به استقلال ایران دارید، وحدت مذهبى داشته باشید.

بعد از اینکه دستگاه دید بیش از این نمى‌تواند این فضاحت را تحمل کند و از تمام ممالک اسلامى و غیر اسلامى فشار آوردند و نفرت‌هاى ممالک اسلامى را نسبت به خود احساس نمود، وقتى اوضاع را چه از داخل و چه از خارج تاریک دیدند، اینها شبانه مرا به اینجا آوردند تا به اصطلاح مرا سالم به اینجا برسانند، آنها مى‌گفتند ما باید شما را محفوظ نگاه داریم، آنها مى‌ترسیدند که مردم به من آسیبى برسانند!! آیا ملت اسلام قصد جان مرا دارند؟! بعد از رسوایى‌ها وقتى دیدند دیگر نمى‌توانند هیچ جاى پایى بگذارند و تمام ملت‌ها، دولت‌هاى خارجى با آنها نظر خوشى ندارند و مخصوصا دیدند اکنون ایام حج و محرم است و معلوم نیست در مراسم حج چه خواهد شد و در ماه محرم چه خواهد شد، ما را آزاد کردند ولى بعدا به خیال سمپاشى افتادند، فکر کردند با مطبوعات مى‌توانند ما را در نظر مردم خوار کنند، خیال کردند مى‌توانند بین مردم و روحانیت جدایى ایجاد کنند.

چند روز است آزاد شده ام، فرصت مطالعه روزنامه نداشتم، در زندان فراغت داشتم و مطالعه‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 64
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست