responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 62

تاریخ: 18/1/1343

هشدار امام خمینى به ملت ایران در مورد به خطر افتادن اسلام و استقلال مملکت

تسلط اسرائیل بر بسیارى از شوون حساس مملکت.

بسم الله الرحمن الرحیم

و سیعلم الذین ظلموا اى منقلب ینقلبون

من خوف داشتم که اگر در موضوع بیدادگرى نسبت به حجت الاسلام آقاى طالقانى و جناب آقاى مهندس بازرگان و سایر دوستان کلمه‌اى بنویسم، موجب تشدید امر آنها شود و ده سال زندان به پانزده سال تبدیل گردد. اینک که حکم جائرانه دادگاه تجدید نظر صادر شد، ناچارم از اظهار تاسف از اوضاع ایران عموما و از اوضاع دادگاه خصوصا.

به قدرى خلاف قوانین و مقررات در دادگاه‌ها جریان دارد که موجب تاسف و تعجب است، محاکمات سرى، حبس‌هاى قبل از ثبوت جرم، بى‌اعتناى به دفاع مظلومین.

اینجانب و اشخاص باوجدان و بادیانت متاسفیم از مظلومیت این اشخاص که به جرم دفاع از اسلام و قانون اساسى محکوم به حبس‌هاى طویل‌المدت شده و باید با حال پیرى و نقاهت در زندان براى اطفاء شهوات دیگران به سر برند. راى دهندگان باید منتظر سرنوشت سختى باشند.

تاسف بالاتر، تسلط اسرائیل و عمال اسرائیل است بر بسیارى از شؤون حساس مملکت و قبضه نمودن اقتصادیات آن به کمک دولت و عمال دستگاه جبار. اسرائیل با دول اسلامى در حال جنگ است و دولت ایران با کمال دوستى با او رفتار مى‌کند و همه نحو وسایل تبلیغ و ورود کالاهاى آن را فراهم مى‌سازد.

من کرارا اعلام خطر کرده‌ام، خطر براى دیانت مقدسه، خطر براى استقلال مملکت، خطر براى اقتصاد کشور. من از کلمه (الکفر ملة واحده) که از سازمان‌ها به دست و دهان‌ها افتاده متاسفم، این کلام بر خلاف نص کلام الله و براى پشتیبانى از اسرائیل و عمال اسرائیل است، مقدمه شناسائى اسرائیل است، براى پشتیبانى از عمال اسرائیل و فرقه ضاله منحرفه است. من متاسفم از اینکه در مملکت اسلامى، برخلاف قانون اساسى، اوراق ضاله مخالف با نص قرآن و ضروریات دین مقدس نشر مى‌شود و دولت‌ها از آن پشتیبانى مى‌کنند. کتاب انتقاد که بر رد قرآن مجید نوشته شده و طرح قانون



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 62
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست