responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 40

اهانت به مقدسات مذهبى با شعار شاه دوستى.

اینان با شعار شاه دوستى به مقدسات مذهبى اهانت مى‌کنند. شاه دوستى یعنى غارتگرى، هتک اسلام، تجاوز به حقوق مسلمین، تجاوز به مراکز علم و دانش، شاه دوستى یعنى ضربه زدن به پیکر قرآن و اسلام، سوزاندن نشانه‌هاى اسلام، محو آثار اسلامیت، شاه دوستى یعنى تجاوز به احکام اسلام و تبدیل احکام قرآن کریم، شاه دوستى یعنى کوبیدن روحانیت و اضمحلال آثار رسالت. حضرات آقایان توجه دارند اصول اسلام در معرض خطر است، قرآن و مذهب در مخاطره است، با این احتمال، تقیه حرام است و اظهار حقایق واجب ولو بلغ مابلغ

من به نام ملت از آقاى علم استیضاح مى‌کنم.

اکنون که مرجع صلاحیتدارى براى شکایت در ایران نیست و اداره این مملکت به طور جنون‌آمیز در جریان است، من به نام ملت از آقاى علم شاغل نخست‌وزیرى استیضاح مى‌کنم، با چه مجوز قانونى در دو ماه قبل حمله به بازار تهران کردید و علماى اعلام و سایر مسلمین را مصدوم و مضروب نمودید؟ باچه مجوز علما و سایر طبقات را به حبس کشیدید که جمع کثیرى اکنون نیز در حبس به سر مى‌برند؟ با چه مجوز بودجه مملکت را خرج رفراندم معلوم الحال کردید در صورتى که رفراندم از شخص شاه بود و بحمدالله ایشان از غنى‌ترین افراد بشر هستند؟ با چه مجوز مامورین دولت را که از بودجه ملت حقوق مى‌گیرند براى رفراندم شخصى الزاما به خدمت واداشتید؟ با چه مجوز در دو ماه قبل بازار قم را غارت کردید و به مدرسه فیضیه تجاوز نمودید و طلاب را کتک زده و آنها را به حبس کشیدید؟ با چه مجوز در روز وفات امام صادق - سلام الله علیه - کماندوها و مامورین انتظامى را با لباس مبدل و حال غیر عادى به مدرسه فیضیه فرستاده و اینهمه فجایع را انجام دادید؟

تا قلم در دست دارم کارهاى مخالف مصالح مملکت را برملا مى‌کنم.

من اکنون قلب خود را براى سرنیزه‌هاى مامورین شما حاضر کردم ولى براى قبول زورگویى‌ها و خضوع در مقابل جبارهاى شما حاضر نخواهم کرد.

من به خواست خدا احکام خدا را در هر موقع مناسبى بیان خواهم کرد و تا قلم در دست دارم کارهاى مخالف مصالح مملکت را برملا مى‌کنم.

مملکت از هر جهت در شرف سقوط است

اکنون یک چشم مسلمین بر دنیاى خود و چشم دیگرشان بر دین خود گریان است و حکومت چند ماهه شما با جهش‌هایى که مى‌کنید، اقتصاد، زراعت، صنعت، فرهنگ و دیانت مملکت را به خطر انداخته و مملکت از هر جهت در شرف سقوط است. خداوند تعالى اسلام و مسلمین را در پناه خود و قرآن حفظ فرماید.

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 40
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست