responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 32

همراه ندارد. آقایان نمى‌دانند که اسلام مراعات بانوان را در تمام جهت بیش از هر کس نموده و احترام به حیثیت اجتماعى و اخلاقى آنها موجب شده است که از این نحو اختلاط مخالف با عفت و تقواى زن جلوگیرى کند، نه آنکه خداى نخواسته آنان را مانند محجورین و محکومین قرار داده، مگر فقط علامت عدم محجوریت آن است که در این مجلس‌ها وارد شوند؟! اگر چنین است باید اول نظام برى و بحرى و صاحب منصبان و اجزاء امنیه ونظمیه و شاهزادگان بلافصل و اشخاصى که کمتر از بیست سال دارند از محجورین و محکومین باشند.

روحانیون تمام این پیشامدها را که اکنون مى‌بینید و بعد خواهید دید، پیش بینى کرده بودند و با صراحت در اعلامیه‌هاى دو سه ماه قبل ذکر نموده‌اند و حالا نیز خطرهاى بالاتر و بیشترى را اعلام مى‌کنند و از عواقب امر این جهش‌هاى خلاف شرع و قانون اساسى بر این مملکت و استقلال و اقتصاد و تمام حیثیات آن مى‌ترسند و وظیفه خطیر خود را در این شرائط که همه ملت مى‌دانند و مى‌بینند اداء مى‌کنند و با صراحت مى‌گویند: تصویبنامه اخیر دولت راجع به شرکت نسوان در انتخابات از نظر شرع بى‌اعتبار و از نظر قانون اساسى لغو است، و با اختناق مطبوعات و فشارهاى قواى انتظامى و جلوگیرى از طبع و نشر امثال این نصایح و حقائق، اقدام به نشر آن به مقدار مقدور مى‌کنند تا دولت‌ها نگویند ما تصویبنامه صادر کردیم و علما مخالفت نکردند و به خواست خداوند متعال در موقع خود اقدام براى جلوگیرى مى‌کنند.

ملت ایران نیز با این نحو تصویبنامه‌ها مخالف است به دلیل آن در دو سه ماه قبل که فشار و ارعاب قدرى کمتر بود، تبعیت خودشان را از علماى اسلام به وسیله تلگرافات و مکاتیب و طومار از اطراف و اکناف ایران اعلام نموده و لغو تصویبنامه غیرقانونى دولت را راجع به انتخابات انجمن‌هاى ایالتى و ولایتى خواستار شدند و دولت نیز قبول درخواست ملت را کرده و احاله به مجلس نمود، اینک که به وسیله حبس و زجر و اهانت به طبقات مختلفه ملت از روحانیین و متدینین، تسلط خود را بر ملت احراز نموده بدون اعتناء به قوانین اسلام و قانون اساسى و قانون انتخابات دست به کارهایى زده که عاقبت آن براى اسلام و مسلمین خطرناک و وحشت‌آور است. خداوند ان شاء الله دولت‌هاى ما را از خواب غفلت بیدار کند و بر ملت مسلمان و مملکت اسلام ترحم فرماید.

اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا فصل على محمد و آله واعنا على ذلک بفتح منک تعجله و بضرتکشفه ونصر تعزه و سلطان حق تظهره فانالله و انا الیه راجعون

مرتضى الحسینى النگرودى - احمد الحسینى الزنجانى - محمدحسین طباطبائى - محمد الموسوى الیزدى - محمد رضا الموسوى الگلپایگانى - سیدکاظم شریعتمدارى - روح الله الموسوى الخمینى - هاشم الاملى - مرتضى الحائرى.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 32
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست