responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 248

ما شاهد بودیم که در زمانى که مسلمین با کفار اسرائیل در حال جنگ بودند، دولت ایران به امر شاه دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت و علماء مخالفت کردند. ما شاهد کمک‌هاى این مرد سیاه‌دل به اسرائیل بودیم و در حالى که مسلمین را آواره مى‌کردند و به خاک و خون مى‌کشیدند، نفت و اسلحه و کمک‌هاى دیگرى که بودجه آن از خون و دسترنج ملت ایران تهیه مى‌شد در اختیار آنها مى‌گذاشت. ما شاهد به اصطلاح (اصلاحات ارضى) بودیم که زراعت ایران را به باد داد و بازار براى امریکا درست کرد و ایران را تا لب پرتگاه کشاند. ما شاهد این همه مصیبت‌ها و انحراف‌ها و خیانت‌ها بوده و هستیم که مصیبت شخصى را باید فراموش کنیم.

و من چون مسائل لبنان را با اهمیت و متعهدانه تعقیب میکنم خوف آن دارم که همانطور که ایران را به شکل مستعمره براى امریکا درآورده است با حیله‌هاى عمال خبیث سفارت در لبنان نیز چون ایران عمل شود و اسرائیل با خیال راحت نقشه‌هایش را در منطقه پیاده کند. شما باید با کمال هشیارى اعمال سفارت ایران را تحت نظر بگیرید و از نیرنگ‌هاى آن جلوگیرى کنید.

من آنچه گفتنى است چه در ایران و چه در حال تبعید گفته‌ام و هر چه بگویم جزئى از مصیبت امت است ولى ناچارم براى چندمین بار تکرار کنم که تاسف شدید من در عدم وحدت کلیه سران دول اسلامى است بخصوص دول عرب است تا زمزمه وحدت و اتفاق مى‌شود عمال استعمار با نیرنگ‌هاى خاص خودشان موجبات اختلاف و تفرقه ایجاد مى کنند.

هفتصد میلیون یابیشتر مسلم و صد میلیون یا بیشتر عرب نتوانسته‌اند استقلال حقیقى بدست بیاورند و نتوانسته‌اند از چنگ استعمار رهائى یابند و نتوانسته‌اند مشتى یهود اسرائیل غاصب را که سرزمین مردم و تاریخ و میراث ما را به خطر تهدید مى‌کنند از منازل خودشان و سرزمین‌هاى خودشان بیرون کنند. اینها و بسیارى مطالب دیگر است که در طول قریب به 15 سال گفته‌ام و نوشته‌ام.

وظیفه اسلامى و ملى شماست که اضافه بر وظایف انقلابیتان در راه آزاد کردن سرزمین فلسطین، در راه وحدت دول عرب و اتفاق کلمه آنها جدیت و فداکارى کنید. ما فداکارى و جهاد مقدس شما را فراموش نمى کنیم و از خداوند تعالى توفیق و نصرت شما را در راه عظمت اسلام و مسلمین خواهانیم و قطع ایادى استعمار و اشرار را امیدواریم و آرزوى ما آنست که سرزمین فلسطین و مسجداقصى از صهیونیسم تطهیر شود و مردم فلسطین به سرزمین خویش باز گردند.

والسلام على من اتبع الهدى

روح الله الموسوى الخمینى



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 248
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست