responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 247

تاریخ: 13 / 8 / 56

پاسخ امام خمینى به تلگراف تسلیت یاسر عرفات در شهادت آیة الله حاج آقا مصطفى خمینى

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقاى یاسر عرفات

رئیس کمیته اجرائى سازمان آزادیبخش فلسطین.

مرقوم شریف که حاکى از عواطف جناب عالى بود موجب تشکر گردید، این مصیبت‌ها در مقابل مصائبى که بر امت اسلام و مسلمین وارد شده و مى‌شود ناچیز است.

اسلام عزیز قرن‌هاست با نفوذ اجانب مواجه با انحراف و کج‌فهمى‌ها است. اسلام را که یکتا مکتب الهى مبارز است، با تبلیغات سوء عمال اجانب به شکلى دیگر جلوه داده‌اند، قرآن کریم را که دستور الهى در قتال با مشرکین و مترفین و تنها کتاب آسمانى محرک بر ضد استعمار و ظلم است، به گونه‌اى دیگر وانمود کرده‌اند، احکام نورانى و نجاتبخش اسلام عزیز یکى پس از دیگرى پایمال اغراض استعمار به وسیله عمال خبیث آنان مى‌شود.

اسلام بزرگ سد مقابل اجانب به دست خودفروختگانى بى‌مایه شکسته مى‌شود تا راه براى چپاول و غارتگرى اجانب باز شود. سهل‌انگارى براى ممالک اسلامى و تشتت و تفرقه آنان موجب سلطه روزافزون مستعمرین بر مقدسات و مقدرات مسلمین شده است. ما در طول پنجاه سال سلطنت غیرقانونى دودمان سیاهروى پهلوى که مستقیما و به حسب اعترافات شاه فعلى مامور اجانب بوده‌اند، مبتلا به مصائبى بوده‌ایم که تصغر عنده المصائب. ما در زمان شاه سابق شاهد کشتارها، چپاول ها، اختناق‌هاى طاقت‌فرسا بودیم. ما شاهد قتل عام مسجد گوهرشاد جنب حرم مطهر ثامن‌الائمه علیهم السلام بودیم. ما شاهد اسارت علماى بزرگ خراسان و آذربایجان و قتل بعض آنها بودیم. ما شاهد چیزهائى بودیم که تفصیل آن در تاریخ آتیه ثبت خواهد شد.

ما در زمان شاه فعلى شاهد فجایعى بودیم که روى چنگیز را سفید کرد. شاهد قتل عام فجیع غیرانسانى پانزدهم خرداد (دوازدهم محرم) بودیم که عدد کشتگان آن به قرارى که مى‌گویند بر 15 هزار نفر بالغ و تعداد زخمى‌ها را خدا مى‌داند. ما شاهد هجوم به مدارس دینیه و دانشگاه‌ها بودیم که در آنها قتل‌ها و غارت‌هاى فراوان و اهانت به قرآن کریم و کتب مقدس اسلامى و هتک و ضرب طلاب علوم دینى و آتش زدن کتاب‌هاى آنها و در دانشگاه ضرب و جرح جوانان و دختران بودیم. ما شاهد زندان‌هاى مملو از علماء و دانشمندان و آزادى‌خواهانى که در آنها شکنجه‌هاى قرون وسطائى امرى عادى بوده و هست بودیم.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 247
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست