responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 225

تاریخ: 2/11/55

دعوت امام خمینى براى کمک به بازماندگان فاجعه لبنان

براى کمک به برادران مصیبت زده لبنان به پا خیزید

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

فاجعه لبنان و مصیبات وارده بر برادران ایمانى ما به حدى نیست که بتوان تحریر کرد. اکنون جنگى که دست‌هاى مرموز دشمن انسانیت به نفع استعمار و اسرائیل برپا نموده لبنان را به صورت مخروبه‌اى وحشتناک درآورده قدرى آرامش صورى پیدا کرده لکن هزارها خانواده محترم که دیروز با عزت و نعمت و رفاه به سر مى‌بردند، با از دست دادن عزیزان خود و خراب شدن خانمان و فقدان اموال، بى‌سرپرست و بى‌پناه در این فصل سرما با آلام و دردهاى ناگفتنى دست به گریبان هستند.

کمک‌هائى که از اهل خیر خصوصا" ایران شده است موجب تقدیر و تشکر است لکن جبران گرفتارهاى نامحدود برادران عزیز ما را نمى‌کند. عزیزانى که سلف آنها مردانه براى عظمت و عزت و شعائر خود با جناح‌هاى مختلف وحشى‌هاى قرون وسطائى و آدمک‌هاى استعمار زده جنگیدند و خون خود را در راه شرافت و عزت خود ریخته، جان بازى شجاعانه کردندشکرالله سعیهم و جزاهم الله خیرا" اکنون بازماندگان آنها، طفل‌هاى عزیز بى‌پدر و سرپرست، پدر و مادرهاى فرزند از دست داده و هزاران مجروح و ناقص الاعضا به جا ماندند بامصیبت‌هاى گوناگون و آه و ناله‌هاى روز افزون.

بر انسان‌هاى شرافتمند است، بر مسلمین پاکروان است، بر پیروان رسول اکرم - صلى الله علیه و آله و سلم - و امیرمومنان - علیه الصلواه والسلام - است که براى نجات فرزندان اسلام به پاخیزید. بر ثروتمندان غیرتمند است که به پاس نعمت‌هاى الهى از فرزندان قرآن محافظت نمایند و به خدمت آنها بشتابند، خدمت‌هاى انسانى و محترمانه، بازماندگان فرزندان اسلام را چون اطفال خود بلکه بالاتر بدانند.

سرپرستان محترم آنها شرافتمندانه از دین و عظمت خود دفاع کرده و مردانه جان دادند و نام خود را براى همیشه پایدار گذاشتند و اسلام و مسلمین را سرافراز نمودند جزاهم الله عن الاسلام خیرا" ما باید به جبران خدمت آنها، به بازماندگان و عزیزان آنها خدمت کنیم، خدمتى محترمانه و شرافتمندانه . ملت اسلام خصوصا" ملت شریف ایران - ایدهم الله تعالى - به هر انسانى مى‌تواند جبران خساراتى که قابل جبران است بکند و با همت عالى به زندگى بازماندگان برادران ایمانى خود سر و سامان بدهد وروى خود را در پیشگاه خداى تعالى و انسانیت سفید کند.



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 225
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست