responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 223

تاریخ: آبان 55

پیام امام خمینى به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

عید سعید فطر را به عموم مسلمین و دانشجویان داخل و خارج کشور و عموم جوانان مسلمان ایدهم الله تعالى تبریک مى‌گویم.

مبارک باد بر شما افراد روشنفکر و متدین که در راه اهداف شریفه اسلام که ضامن رفاه عموم و تامین معنویات و مادیات بشر است فداکارى مى‌کنید. مبارک باد بر مسلمانانى که در راه دفاع از احکام اسلام و ممالک مسلمین و رهائى از یوغ استعمار و عمال خبیث آن، به حبس و تبعید و شکنجه و قتل تن مى‌دهند و براى قطع ایادى ظلم با هر محرومیتى مى سازند.

فطر، روزى است که خداوند تعالى براى مسلمین عید قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه‌هاى مناسب با هر عصر، راه و روش خود را در مقابل اسلام و مقابل دشمنان خونخوار آن بیابند، گرچه اکنون با تبلیغات مضره، جمعه و جماعت خاصیت خود را از دست داده و براى مسلمین در وضع حاضر عیدى نمانده است.

در هر قطرى از ممالک مسلمین فتنه‌ها به دست عمال اجانب برپاست، فتنه‌هایى که با اساس اسلام و استقلال ممالک مخالف است . ایران مرکز تاخت و تاز اجانب خصوصا" آمریکا وایادى خبیثه آن است و بازیگران و کارشناسان خارجى هر روز نغمه‌اى ساز مى‌کنند براى تضعیف ملت و اسلام عزیز، نغمه‌هاى شومى که هستى کشور را پس از چندى ساقط مى کند. مخازن بزرگ این کشور زرخیز در مقابل مشتى اسلحه که براى ایران هیچ مصرف ندارد و طریق به کار بردن آن را نمى‌دانند از دست مى‌رود. اخیرا" شاه این آلت فعل، زمزمه خرید سه مقابل آنچه تاکنون خریده‌اند کرده و به این ترتیب، ایرانى در مقابل آهن پاره‌هائى بى‌مصرف، از هستى ساقط و پس از چندى با فقر و فلاکت بیش از پیش دست به گریبان مى‌شود.

کارشناسان که مى‌خواهند مخازن ما را بى‌مانع به غارت ببرند، براى تضعیف اسلام و محو اسم آن نغمه شوم تغییر مبدا تاریخ را ساز کردند. این تغییر از جنایات بزرگى است که در این عصر به دست این دودمان کثیف واقع شد. بر عموم ملت است که با استعمال این تاریخ جنایتکار مخالفت کنند و چون این تغییر هتک اسلام و مقدمه محو اسم آن است خداى نخواسته، استعمال آن بر عموم حرام و پشتیبانى از ستمکار و ظالم و مخالفت با اسلام عدالتخواه است .



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 223
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست