responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 195

تاریخ 24/12/51

پاسخ امام خمینى به دانشجویان مسلمان مقیم اروپا و آمریکا و کانادا

مهذب شوید و با شناخت مبانى نورانى قرآن ملت را بیدار سازید

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت عموم دانشجویان مسلمان مقیم اروپا و امریکا و کانادا ایدهم‌الله تعالى:

رنجنامه شما که بحق بازگو کننده برخى رنج‌ها و مصیب کنونى ملت اسلام و جامعه روحانیت بود و اصل شد. حس مسؤولیت نسل جوان و کوشش‌هاى بى شائبه آنان در راه دفاع از اسلام و نوامیس قرآن مجید درخور تقدیر و امیدوارى است.

اینجانب در این تبعیدگاه ثانوى چشم امیدم به جوانان روحانى و دانشگاهى مسلمان بوده و انتظار دارم که با تهذیب نفس و اخلاص، مطالعات و تحقیقات وسیع و دامنه‌دارى را در زمینه شناخت احکام اسلام و مبانى نورانى قرآن آغاز نمایند، اسلام واقعى را بشناسند و بشناسانند، ملت اسلام را بیدار و آگاه ساخته، تباین اسلام پیغمبر خدا و اولیاء او را از اسلام ساختگى امثال معاویه و حکومت‌هاى غاصب سایر و دولت‌هاى دست‌نشانده استعمار که از تلویزیون‌ها، رادیوها و وزارتخانه‌ها به خورد مردم مى‌دهند، به آنان برسانند و به دنیا بفهمانند این اسلامى که دولت‌هاى دست‌نشانده از آن دم مى‌زنند و کنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامى تشکیل مى‌دهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموى و عباسى مى‌باشد که در برابر قرآن و آئین مقدس پیامبر بزرگ اسلام درست شده است و لذا مى بینیم که استعمارگران و همان‌ها که قرآن را بالاى دست بلند مى‌کردند و اظهار مى‌داشتند که تا این قرآن در میان مسلمین حکمفرما است ما نمى‌توانیم بر آنان دست یابیم. اکنون از چنین اسلام و اتحاد اسلامى پشتیبانى مى‌کنند تا ملت اسلام را منحرف سازند، تا قرآن کریم را مهجور نمایند، تا دین خدا را از بین ببرند، تا راه را براى پیشبرد اغراض شوم و مقاصد استعمارى خود هموار سازند.

اعلام خطر براى جهان اسلام‌

چنانکه کراراً اعلام خطر کرده‌ام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علماء اسلام احساس مسؤولیت نکنند و بپا نخیزند، اگر اسلام واقعى که حاصل وحدت و تحرک کلیه



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 195
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست