نام کتاب : حماسه حسینی 1 نویسنده : مطهری، مرتضی جلد : 1 صفحه : 99
امامت به معنی نمونه بودن و سرمشق بودن است . فلسفه وجود امام این
است که یک انسان مافوق انسانها باشد ، همانطور که پیغمبران ،
« بشر مثلکم یوحی الی »[1] بودند ، تا مردم از این مثلهای اعلی پیروی و
تبعیت کنند . اما وقتی که چهره این شخصیتها این قدر مشوه شد ، خراب شد
، سیمایشان تغییر کرد ، دیگر قابل پیروی و لایق پیروی نیستند . یعنی پیروی
از این شخصیتهای خیالی به جای اینکه سودمند باشد ، نتیجه معکوس میبخشد .
پس اجمالا دانستیم که خطر تحریف چقدر زیاد است . واقعا تحریف ضربت
غیر مستقیم است ، از پشت خنجر زدن است .
نسل یهودیان در جهان قهرمان تحریفند . هیچکس به اندازه اینها در
تاریخجهان تحریف نکرده است ، و به همین دلیل هیچکس به
> میدهیم ؟ ! یک لقب به امام دادهایم که هر کس بشنود خیال میکند
امام در تمام عمر بیمار بوده است . بعد قضیه جالبی را نقل کرد ، گفت :
همین چندی پیش یکی از مجلات را میخواندم که در آن ، نویسنده مقالهای از
وضع دولت و کارمندان دولت انتقاد کرده بود که اغلب کارمندان دولت و
متصدیانامور یا افراد بی عرضهای هستند یا افراد ناپاکی . یا عرضه دارند و
ناپاکند ، یا پاکند و بیعرضه . عین عبارت را ایشان نقل کردند که نوشته
بود : اغلب متصدیان امور یا شمرند یا امام زینالعابدین بیمار ! و حال
آنکه ما نیازمندیم به افرادی که حضرت عباس باشند و کاربر ! یعنی شمر
کاربر بود ولی ناپاک، امام زینالعابدین بیمار آدم پاکی بود ولی متاسفانه
کاربر نبود ، ( العیاذ بالله ) عرضه و لیاقتی نداشت ! حضرتعباس هم
پاک بود و هم کاربر . خوب ببینید ! همین یک جریان کوچک چقدر انحراف
بوجود میآورد .
[1] سوره کهف آیه 1 ، سوره فصلت آیه . 6
نام کتاب : حماسه حسینی 1 نویسنده : مطهری، مرتضی جلد : 1 صفحه : 99