responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آشنایی با قرآن 3 نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 221
نشان دادند آنها را بکشید ، و اگر آمدند دنبال اینکه حقیقت را بفهمند به‌ ایشان پناه و امنیت بدهید و در غیر این صورت آنها را بکشید ، آیا این‌ با اصل آزادی عقیده که امروز جزء حقوق بشر به شمار می‌رود منافات دارد یا نه ؟ و اگر منافات دارد چگونه می‌شود این مطلب را توجیه کرد ؟ یکی از حقوق اولی بشر آزادی عقیده است یعنی انسان در عقیده خودش باید آزاد باشد ، و قانون حقوق بشر اجازه نمی‌دهد که متعرض کسی بشوند به خاطر عقیده‌ای که انتخاب کرده است ، و حال آنکه قرآن تصریح می‌کند کسانی که‌ عقیده شرک را پذیرفته‌اند شما به هیچ شکل آنها را تحمل نکنید . البته‌ کسانی که عقیده غیر اسلامی دیگری مثل مسیحیت و یهودیت و مجوسیت را اختیار کرده‌اند ، اسلام متعرض آنها نمی‌شود ، ولی نسبت به مشرکین می‌گوید اگر چنین عقیده‌ای انتخاب کرده‌اند شما ابتدا مهلتشان بدهید و در یک‌ شرائط معینی اگر نپذیرفتند آنها را به کلی از بین ببرید . آیا این دستور با این اصل سازگار است یا نه ؟ همچنین با اصل دیگری که در خود قرآن هست‌ چطور ؟ مگر قرآن نمی‌گوید : « لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی در کار دین اکراه و اجباری نیست . از یک طرف قرآن می‌گوید در کار دین‌ اکراه و اجباری وجود ندارد و از طرف دیگر در اینجا اعلام به برائت می‌کند می‌گوید : « برائه من الله و رسوله ». بعد هم می‌گوید : « فاذا انسلخ‌ الاشهر فاقتلوا المشرکین حیث وجدتموهم » [ هنگامی که این چند ماه گذشت‌ مشرکین را هر جا یافتید بکشید . ] چرا ؟ " « فاقتلوا المشرکین حیث‌ وجدتموهم »" ، در صورتی که " « لا اکراه فی الدین »" [ این چگونه‌ است ؟ ] مسئله آزادی عقیده ، امروز به
نام کتاب : آشنایی با قرآن 3 نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 221
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست