نام کتاب : مناسك عمره مفرده نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 257
در مكّه كنند، و پس از گذشت ده روز به عرفات و مشعر و منى بروند، يا بعد از
خواندن يك نماز چهار ركعتى از قصد برگردند، و به آن امكنه مقدسّه بروند، نمازشان
در همه اين مكانها كامل است. زيرا در شرايط فعلى فاصله مكّه تا عرفات به مقدار
مسافت شرعيّه نيست.
مسأله 727- هرگاه مدير كاروان، با توجّه به اين كه مىداند
توقّف زائران در مكّه يا مدينه كمتر از ده روز است، اعلام كند كه ده روز مىمانيم،
و زوّار با اعتماد به گفته او نمازشان را تمام بخوانند و روزه بگيرند، و قبل از ده
روز از آنجا بروند، نماز و روزه زائران صحيح است؛ ولى مدير كاروان نبايد دروغ
بگويد.
مسأله 728- شخصى كه قصد كرده تا پايان روز ترويه (هشتم ذى
الحجّه) در مكّه اقامت كند، و به تصوّر اين كه از آغاز ورودش تا روز هشتم ذى
الحجّه ده روز خواهد بود نمازهايش را تمام خوانده، سپس متوجّه مىشود كه ده روز
اقامت نخواهد داشت، بايد نمازها را شكسته بخواند، و آنچه را تمام خوانده قضا كند.
نام کتاب : مناسك عمره مفرده نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 257