responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : كتاب النكاح نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 2  صفحه : 5

[جلد دوم‌]

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌

مقدّمه‌

الحمد للّه الذي انعم علينا بفضله، و هدانا بمنّه و كرمه و عرفنا مواقع احسانه و اكمل لنا ديننا و أتمّ نعمته علينا، و ما كنّا لنهتدى لو لا أن هدانا اللّه، و صلّى اللّه على اشرف بريّته و خاتم رسله، محمّد صلى الله عليه و آله و على الأوصياء من ذريّته، أئمّة الهدى، و مصابيح الدّجى، و اعلام التّقى و ذوى النّهى، لا سيّما الامام الثانى عشر، المهدى المنتظر، عليه آلاف التّحيّة و الثّناء.

كتاب حاضر دوّمين جلد از مجموعه «دروس خارج فقه حضرت آية اللّه العظمى مكارم شيرازى (مدّ ظلّه العالى)» در بحث نكاح است كه در سال تحصيلى 80- 79 تدريس شده كه به شكلى نوين در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و جلد اوّل آن شامل دروس نكاح سال 79- 78 بزودى عرضه مى‌گردد.

بعد از آنكه در طول سال تحصيلى، پس از هر جلسه، جزوه درس استاد، در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت، و با استقبال خوبى مواجه شد، بر آن شديم كه مجموعه درس‌ها را از ابتداى بحث‌هاى «كتاب النّكاح» در هر سال جمع‌آورى كرده و در اختيار عزيزانى كه در همه مباحث همراه نبوده و قصد دارند به جهت پيوستگى مطالب از ابتدا آنها را دنبال كنند، به چاپ برسانيم. بدين منظور مجموعه درس‌ها بازبينى گرديد و تمامى روايات و مطالبى كه از كتب مختلف نقل شده، به طور دقيق و با ذكر آدرس كامل به آن اضافه گرديد تا طالبين را از مراجعه به كتب مختلف بى‌نياز كند.

ويژگى ممتاز درس استاد معظم، دسته‌بندى دقيق مطالب و كيفيّت بديع و دقيق ورود و خروج به مباحث است كه در اين امر نيز سعى شده است كه به همان شيوه مطالب سنگين و مهمّ علمى با دسته‌بندى و تيتر مناسب و شماره‌گذارى ارائه شود.

از جمله ويژگى‌هاى اين مجموعه كه آن را از نظائرش ممتاز مى‌كند، اين است كه به صورت «درسى- فارسى» تنظيم شده كه ضمن سهولت دسترسى به مطالب، حال و هواى حضور در درس را دارد؛ علاوه بر اين در كنار اين مجموعه، نرم‌افزارى دروس نيز آماده شده كه به راحتى با استفاده از رايانه قابل دسترسى مى‌باشد.

اميد است توانسته باشيم خدمت كوچكى نسبت به عزيزانى كه توفيق شركت در دروس حضرت استاد را نداشته‌اند، يا به جهت تعمّق در مطالب درسى، سخنان استاد را بر روى كاغذ پياده نكرده‌اند برداشته باشيم.

لازم به ذكر است‌كه در بعضى از دروس براى رعايت نظم و ترتيب مطالب و مباحث، قسمت‌هايى از مطالب درسى جابجا و به قسمت‌هاى مربوطه منتقل گرديده، لذا آن دسته از عزيزانى كه دروس حضرت استاد را از نوار كاست و يا، در كنار اين مجموعه پى‌گيرى مى‌نمايند، به اين نكته توجه داشته باشند.

لطفاً هرگونه پيشنهاد و يا انتقاد خود را به آدرس ناشر ارسال داريد تا در مراحل بعدى از آن استفاده گردد.

اللّهم وفّقنا لما تحبّ و ترضى‌

محمّد رضا حامدى- مسعود مكارم‌

21 رمضان المبارك 1422

حوزه علميّه قم‌

نام کتاب : كتاب النكاح نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 2  صفحه : 5
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست