؛ خداوند يهود را لعن كرد زيرا قبور پيامبرانشان را مسجد قرار دادند». [1]
ولى بر همه مسلمين روشن است كه هيچ كس قبور اولياء الله را پرستش نمىكند و
ميان «زيارت» و «عبادت» فرق واضح و روشنى است. ما همان گونه كه به زيارت و ديدار
احيا و زندهها مىرويم و بزرگان را احترام كرده و از آنها التماس دعا مىكنيم،
همين گونه به زيارت اموات مىرويم و به بزرگان دين و شهداى راه اسلام احترام
مىگذاريم و از آنها التماس دعا داريم.
آيا هيچ عاقلى مىگويد زيارت بزرگان در حياتشان به صورتى كه گفته شد، عبادت،
كفر و شرك است؟ زيارت بعد از وفات نيز همين گونه است.
پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله) به زيارت قبور بقيع مىرفت و روايات
بسيارى در منابع اهل سنّت در مورد زيارت قبر پيامبر (صلى الله عليه و آله) و زيارت
ساير قبور آمده است.
[1]. صحيح بخارى، جلد 1، صفحه 110،
همين معنا به اضافه «و النصارى» در صحيح مسلم نيز آمده است. (جلد 2، صفحه 67).
نام کتاب : شيعه پاسخ مى گويد نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 104