responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسير نمونه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 2  صفحه : 5
جلد دوم
چرا جلد دوم بازنويسى و تكميل شد؟
حقيقت اين است: هنگامى كه تفسير نمونه را شروع كرديم، باور نمى‌كرديم تا اين حدّ مورد استقبال از سوى تمام قشرها واقع شود، تا آنجا كه جلد اول اين تفسير، بيست و هشتمين چاپ خود را پشت سر گذاشته است و به حمد اللَّه به بعضى از زبان‌هاى زنده دنيا به طور كامل ترجمه شده (زبان عربى و اردو) و به بعضى ديگر نيز در حال ترجمه است (زبان انگليسى).
به همين دليل، هنگام تنظيم جلد اول و دوم، اهميتى كه در خور اين استقبال فوق العاده بوده به تنظيم مباحث داده نشد، لذا ناچار شديم جلد اول را با تجديد نظر بسيار و اضافات فراوان بازنويسى كنيم كه مقايسه چاپ جديد و قديم آن نشان مى‌دهد تا چه حدّى روى آن كار شده است.
ما ميل داشتيم دست به جلد دوم نزنيم، ولى ناهماهنگى آن با ساير مجلدات از يك سو، و اصرار و فشار زياد از طرف انديشمندان علاقمند از سوى ديگر، ما را وادار به تجديد نظر و بازنويسى جلد دوم نيز كرد، ولى به حمد اللَّه مشكلى براى جلد سوم و مابعد آن نداريم و هماهنگى آن با ساير مجلدات مراعات شده است.
خوشبختانه اين تجديد نظر در مورد جلد دوم زمانى صورت مى‌گيرد كه سالهاست از پايان تمام تفسير مى‌گذرد، و تفسير موضوعى «پيام قرآن» نيز وارد دهمين جلد خود شده است و جلد هشتم آن در آستانه انتشار است و به حمد اللَّه از تجربيات گذشته براى بازنويسى و تكميل اين جلد، استفاده شد، و به صورتى كه


نام کتاب : تفسير نمونه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 2  صفحه : 5
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست