نام کتاب : بازاريابى شبكه اى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 99
كه در دام اين مؤسّسات ناسالم گرفتار شدهاند، نبوديم.
4- ناآگاهى و بىخبرى
بىشك يكى از زمينهها و بسترهاى تمام جرائم اجتماعى عدم آگاهى عدّهاى نسبت
به اصل جرم، يا مجازات آن، يا پيامدهاى منفى و نابهنجار آن است. بدين جهت آنان كه
از اين امور آگاهى دارند كمتر آلوده جرم و گناه مىشوند. و به همين جهت
بازاريابهاى شركتهاى كلاهبردار مورد بحث، معمولًا به سراغ كسانى مىروند كه
آگاهى چندانى از آنچه گفته شد، ندارند.
5- ضعف ايمان و دنياطلبى
كم و بيش افرادى يافت مىشوند كه نه دغدغه بيكارى دارند، و نه نسبت به فعاليّت
شركتهاى مورد بحث ناآگاهند، و نه از پيامدهاى منفى آن بىاطّلاع؛ امّا در عين حال
اسير دام بازاريابهاى اين مؤسّسات مىشوند. علّت اصلى گرفتارى آنان، و آلودگى
آنها به چنين اعمال خلافى، طمع رسيدن به سود كلان، و دست يافتن به زندگى آسان و
مرفّه و بدون زحمت مىباشد.
چنين افرادى اگر پايههاى ايمان خويش را قوىتر كنند، و به آثار نامطلوب
ثروتهاى بادآورده نامشروع دقّت بيشترى نمايند، و در آثار وضعى لقمه حرام و سلب
بركات از خانههاى آلوده به آن تأمّل
نام کتاب : بازاريابى شبكه اى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 99