responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تبليغ بر پايه قرآن، حديث و تاريخ نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 19

عوامل موفّقيت مبلّغ‌

موفّقيت يا شكست مبلّغان و برنامه‌سازان تبليغاتى در رسيدن به اهداف خود، به پنج عامل وابسته است:

1. انگيزه مبلّغ،

2. محتواى تبليغ،

3. ويژگى‌هاى مبلّغ،

4. ابزارهاى تبليغ،

5. شيوه تبليغ.

در اسلام، همه اين عواملْ مورد توجّه قرار دارند و كتاب حاضر با الهام گرفتن از قرآن و حديث، تلاش دارد تا ضمن تقويت انگيزه تبليغ، مبلّغان را با اصلى‌ترين پيام‌هايى كه بايد به مردم منتقل كنند، ويژگى‌هاى لازم كه براى مبلّغْ، ابزارهاى تبليغ و شيوه‌هايى كه در موفّقيت مبلّغْ مؤثّر است، آشنا سازد. اينك اشاره‌اى كوتاه داريم به جمع‌بندى متون اسلامى درباره عوامل موفّقيت مبلّغ.

انگيزه مبلّغ‌

بدون ترديد، انگيزه، قبل از هر چيز ديگر، ضامن موفّقيت مبلّغ و برنامه‌هاى تبليغى اوست. هرچه انگيزه قوى‌تر باشد، اميد موفّقيتْ بيشتر است. تأمّل در متون دينى‌اى كه درباره جايگاه تبليغ و مبلّغ در اسلام سخن مى‌گويند، مى‌تواند زمينه‌ساز تقويت انگيزه مبلّغان و برنامه سازان تبليغى باشد.

نام کتاب : تبليغ بر پايه قرآن، حديث و تاريخ نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 19
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست