responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
نام کتاب : نهج الذكر (ع-ف) نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 3  صفحه : 585

2492.امام صادق عليه السلام ـ از دعاى ايشان كه هنگام وارد شدن بر منصور ، آن ر: به خداى بزرگ پناه مى برم از شرّ آنچه فرشتگان مقرّب و پيامبران مُرسَل ، از آن پناه بردند ، بويژه از آنچه بنده ات و فرستاده ات محمّد صلى الله عليه و آله از آن به تو پناه برد . از تو مى خواهم كه هر خيرى را كه آنان از تو خواستند ، به من نيز عطا كنى ، و از شرّ آنچه به تو پناه آوردند ، مرا نيز در پناه خود دارى . همه خوبى را ، زود يا دير آن را و آنچه را از آن مى دانم و آنچه را نمى دانم ، از تو درخواست مى كنم .

2493.امام صادق عليه السلام ـ در دعايى كه پس از پايان نماز جعفر بن ابى طالب ،: بار خدايا! هر آنچه را كه محمّد صلى الله عليه و آله و خاندان او از تو خواستند ، من نيز از تو مى خواهم ، و از هر آنچه محمّد صلى الله عليه و آله و خاندان او از آن به تو پناه جستند ، من نيز به تو پناه مى جويم . بار خدايا! از هر خوبى اى خوب ترش را به من عطا فرما و هرگاه بدى يا فتنه اى را مقدّر فرموده اى ، آن را از من ، دور بدار .

2494.امام صادق عليه السلام : ما بين هر دو تكبير در نماز عيدين (عيد فطر و قربان) مى گويى : «بار خدايا! اى اهل بزرگى و عظمت ، و اى اهل بخشش و قدرت ، و اى اهل گذشت و مهربانى ، و اى اهل پروا و آمرزش! در اين روزى كه آن را براى مسلمانان ، عيد و براى محمّد صلى الله عليه و آله اندوخته و افزونى قرار داده اى ، از تو مى خواهم كه همانند برترين درودى كه بر بنده اى از بندگانت فرستاده اى ، بر محمّد و خاندان او بفرستى ، و بر فرشتگان مقرّبت و فرستادگانت نيز درود فرست ، و مردان و زنان مؤمن ، و مردان و زنان مسلمان ، زنده و مُرده شان را بيامرز . بار خدايا! هر آن خيرى را كه بندگان فرستاده ات از تو درخواست كرده اند ، من نيز از تو درخواست مى كنم ، و از هر آن شرّى كه بندگان فرستاده ات از آن به تو پناه آورده اند ، من نيز به تو پناه مى آورم» .

نام کتاب : نهج الذكر (ع-ف) نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 3  صفحه : 585
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
فرمت PDF شناسنامه فهرست