responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تحفة الأولياء (ترجمه اصول کافي) نویسنده : الأردکاني، محمد علي    جلد : 4  صفحه : 549

ركن‌ها را، همه آنها. پاك پاكيزه پرمنفعت، به غايت پاكيزه، زنده پاينده، روشنى آسمان‌ها و زمين، بخشاينده مهربان، بزرگ برتر، و كتاب تو كه فرو فرستاده شده است به راستى و درستى، و كلمات تو كه تمام‌اند، و نور تو كه كامل است، و به بزرگى تو و ستون‌هاى تو».

و در حديث ديگر فرمود كه: «رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه: هر كه خواسته باشد كه خداى- عزّ و جل- قرآن و علم را در دل او جا دهد، بايد كه اين دعا را در ظرف پاكيزه‌اى بنويسد، با عسل سفيد يا موم گرفته، بعد از آن، آن را بشويد به آب بارانى كه گرفته شده باشد، پيش از آنكه به زمين رسد، و در سه روز، به ناشتا آن را بياشامد، كه آن را حفظ مى‌كند، انشاء اللَّه».

3437/ 2. از او، از پدرش، از حمّاد بن عيسى روايت است كه آن را مرفوع ساخته به سوى اميرالمؤمنين عليه السلام كه فرمود: «رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: آيا دعايى را به تو تعليم كنم كه قرآن را فراموش نكنى؟ و آن، اين است كه: اللَّهُمَّ ارْحَمْنِي بِتَرْكِ مَعَاصِيكَ ... لَاإِلهَ إِلَّا أَنْتَ؛ خداوندا! رحم كن بر من به ترك كردن گناهانت، هميشه، مادام كه باقى گذارى مرا، و رحم كن بر من از رنج كشيدن آنچه نمى‌خواهد مرا، و روزى كن مرا به خوبى نظر و نظرگاه در آنچه خشنود سازد تو را از من، و لازم گردان دل مرا حفظ كتابت، چنان كه تعليم داده‌اى به من، و روزى كن مرا كه بخوانم آن را بر طريقه‌اى كه خشنود سازد تو را از من. خداندا! روشنى ده به كتاب خود ديده مرا، و بگشا به آن سينه مرا، و فرج بخش به آن دل مرا، و روان كن به آن زبان مرا و كارفرمايان تن مرا، و توانايى ده مرا بر آن، و يارى كن مرا بر آن. به درستى كه يارى‌كننده‌اى نيست بر آن، مگر تو. نيست خدايى، مگر تو».

و گفته است كه: بعضى از اصحاب ما، از وليد بن صبيح، از حفص اعور، از امام جعفر صادق عليه السلام همين را روايت كرده است.

باب دعاهاى مختصى از براى همه حاجت‌هاى دنيا و آخرت‌

60. باب دعاهاى مختصى از براى همه حاجت‌هاى دنيا و آخرت‌

3438/ 1. چند نفر از اصحاب ما روايت كرده‌اند، از احمد بن محمد بن عيسى، از اسماعيل بن سهل، از عبد اللَّه بن جندب، از پدرش، از امام جعفر صادق عليه السلام كه فرمود: «بگو:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي أَخْشَاكَ ... وَ أَقِرَّ بِذلِكَ عَيْنِي؛ خداوندا! بگردان مرا كه بترسم از تو، گويا كه من مى‌بينم تو را، و نيك‌بخت كن مرا به پرهيزگارى تو، و بدبخت مساز مرا به خرمى من، به جهت نافرمانى‌هاى تو، و بهترگزينى كن از برايم در قضاى خود، و مبارك گردان از برايم‌

نام کتاب : تحفة الأولياء (ترجمه اصول کافي) نویسنده : الأردکاني، محمد علي    جلد : 4  صفحه : 549
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست