يعنى: رفع مىكنيد و از
خود مىگذرانيد بدىها كه مخالفان با شما كنند، به آن چيزى كه آن بهتر است (يعنى
به تقيّه و مدارات، با ايشان سلوك مىكنيد) و در اين ضمن، طلب مىكنيد كه خداى
تعالى، از شما راضى شود، به سبب اطاعت و بندگى او كه در تقيّه و صبر بر ايذاىِ
مخالفان، و متابعت ائمّه معصومين عليهم السلام به جاى مىآوريد. و اين كلام، اشاره
است به قول الهى كه فرموده: «وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا
السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ
بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ* وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا الَّذِينَ
صَبَرُوا وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ».[2] و ترجمه ظاهرش آن است
كه: مساوى نيست خوبى و بدى؛ يعنى هر گاه توانى[3] خوبى و بدى كرد، خوبى
را اختيار كن؛ زيرا كه مساوى نيستند.