responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه قرآن و حديث نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 9  صفحه : 549

356.فاطمه عليهاالسلام : پروامندى از خدا را آن گونه كه بايد ، در پيش گيريد... . ما وسيله خداييم در ميان بندگانش و ما خواصّ اوييم و ما جايگاه قدس اوييم و ما حجّت او در غيب اوييم و ما وارثان پيامبرانيم .

357.امام حسين عليه السلام ـ در روز عاشورا ـ :من پسرِ على، برگزيده خاندان هاشم هستم . براى به خود باليدن ، همين افتخار برايم كافى است . نياى من ، پيامبر خدا صلى الله عليه و آله است كه بهترينِ خلق خداست. ما چراغ خداييم كه در زمين مى درخشد . فاطمه ، مادر من است كه از سلاله احمد است. عموى من جعفر است كه «دارنده دو بال» ناميده مى شود . كتاب خدا در ميان ما به حق نازل شد. هدايت در ميان ماست و وحى ، از ما به نيكى ياد مى كند . ما امان خداييم براى همه خلايق و اين را در ميان مردم ، پنهان و پيدا مى گوييم . ماييم عهده داران حوض كوثر كه دوستان خود را سيراب مى كنيم با جام پيامبر خدا و اين چيزى است كه هرگز انكار نمى شود . طرفداران ما در ميان مردم ، بهترين ها هستند و بدخواه ما ، در روز رستاخيز، زيان مى كند .

358.امام زين العابدين عليه السلام ـ در سخنرانى اى در مجلس يزيد ـ :اى مردم! به ما شش سرشت بخشيده شده و به هفت امر فضيلت داده شده ايم . به ما علم ، بردبارى ، گذشت ، گشاده زبانى ، دليرى و محبّت در دل مؤمنان بخشيده شده است، و برترى داده شده ايم به اين كه پيامبرِ برگزيده ، محمّد صلى الله عليه و آله ، از ماست و صدّيق، از ماست و طيّار، از ماست و شير خدا و شير پيامبر، از ماست و سَرور بانوان جهان ، فاطمه بتول، از ماست و دو نوه اين امّت و سالار جوانان بهشتى، از مايند .

359.امام زين العابدين عليه السلام ـ در توصيف اهل بيت عليهم السلام ـ :آنها از شاخه هاى شجره مبارك و باقى مانده برگزيدگانى هستند كه خداوند ، هر گونه پلشتى را از آنها زدوده و كاملاً پاكشان گردانيده و از آفات، مبرّايشان داشته و دوستى با آنها را در كتابش واجب كرده است . آنها دستاويز استوار و كان پرهيزگارى و نيكو ريسمانى استوار براى جهانيان اند .

نام کتاب : دانشنامه قرآن و حديث نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 9  صفحه : 549
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست