نام کتاب : منشور جاويد نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر جلد : 2 صفحه : 385
چنان كه در آيات ديگر نيز وسعت ناظر به علم و يا فعل الهى است چنان كه مى فرمايد:(...وَسِعَ كُلّ شَىء عِلماً).(طه/98): «دانش او به همه چيز احاطه دارد»، (...قَدْأَحاطَ بِكُلِّ شَىء عِلماً).(طلاق/12):«از نظر دانش بر همه چيز احاطه دارد».(...رَحْمَتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىء...).(اعراف/156):«رحمت من همه چيز را فرا گرفته است».
اسم صدو سى ويكم: الوالى
لفظ «والى» در قرآن يك بار و به عنوان وصف خدا آمده است، چنان كه مى فرمايد:
«هرگاه خدا براى مردمى عذاب يا مصيبت بخواهد براى آن دافعى نيست، و براى آنان جز خدا سرپرستى نيست كه عذاب را از آنان دفع كند».
لفظ والى از «ولى» گرفته شده كه به معنى قرب و نزديكى است، زيرا نزديكى انسان به انسان است كه يك نوع اولويتى در او پديد مى آورد، و مقصود ازوالى در آيه، متولى و سرپرست انسان است، كه به حكم سرپرستى، شر را از او دفع كند، و اين تنها خدا است كه ولىّ همه انسانها است و اراده او نافذ و قاطع است.
اسم صد و سى و دوم: الودود
لفظ «ودود» در قرآن دوبار آمده و وصف خدا قرار گرفته است، چنان كه مى فرمايد: