responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 255

حلال مى شود به جز تمتعات از همسر، اين حرمت باقى است تا زمانى كه خود او و يا در صورتى كه خود نتواند به هيچ وجه به مكه رود نايب وى اعمال عمره و بالطبع طواف نساء را انجام دهد و نماز آن را بخواند.

مسأله 1083. اگر بقا بر احرام تا زمان ذبح در مكه براى محصور حرجى باشد و مخصوصاً علاوه بر حرج در مواردى كه علاج بيمارى به حلق و تراشيدن موى سر باشد مى تواند در عمره ى مفرده و يا عمره ى تمتع در محل حصر قربانى كند و با تقصير از احرام خارج شود. ولى بايد خود يا نايبش بعداً عمره را بياورند و تا عمره را انجام ندهند لذت بردن از همسر حرام است.

مسأله 1084. هر كس هنگام عقد احرام در عمره ى مفرده و يا تمتع و يا حج شرط كند «بار پروردگارا محرم مى شوم به شرط اين كه هرگاه محصور شدم تو مرا مُحِلّ گردان» در اين صورت لازم نيست كه هدى را به مكه بفرستد پس همانجا قربانى مى كند و همه چيز و حتى لذت بردن از همسر بر او حلال مى شود و ديگر براى تحليل نيازى به آوردن عمره ى مفرده ندارد به عبارت ديگر: محصور در اين جا مانند مصدود عمل مى كند و اين نوع شرط را مى تواند در عمره ى مفرده و عمره ى تمتع و حج تمتع يا افراد و يا قِران شرط كند ولى در حج قران در هر صورت بايد قربانى را به منى بفرستد.

مسأله 1085. اگر حج گزار بعد از عمره ى تمتع و قبل از احرام حج چنان بيمار شد كه نتواند براى حج احرام ببندد، در اين صورت خود و يا نايبش طواف نساء و نماز آن را بياورند در اين جا عمره او به عمره مفرده تبديل مى شود و چنانچه حج بر او مستقر بوده و يا سال بعد استطاعتش باقى است حج را در سال بعد بياورد.

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 255
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست