responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 167

نموده و بعد از آن حائض شده است و تا وقوف به عرفات پاك نمى شود عمره ى او صحيح است و بايد براى حج تمتع محرم شود و بعد از برگشتن از منا قبل از طواف حج، نماز طواف عمره را بخواهد .

مسأله 679. هنگامى كه نمازگزار مى خواهد نزد مقام، نماز طواف را بخواند سعى كند مكانى بايستد كه به او تنه نزنند; هر چند كمى دورتر از مقام باشد. تنه اى كه او را از حالت نمازگزارى خارج نكند، اشكالى ندارد و شروع نماز طواف با احتمال حركت و هل خوردن، در صورتى كه به صورت صحيح انجام دهد مانعى ندارد.

مسأله 680. اگر كسى طواف عمره را به جا آورد و بدون نماز و سعى، تقصير كرد، بايد نماز و سعى را به جا آورد و با فرض جهل يا نسيان، اعاده ى طواف لازم نيست، ولى تقصير را اعاده كند و براى تقصير بى جايى كه كرده، كفاره واجب نيست.

مسأله 681. اگر شخصى بعد از طواف، وضويش باطل شد و از روى سهو يا نسيان و جهل، نماز طواف را بى وضو خواند و سعى و تقصير را انجام داد، بايد نماز و سعى و تقصير را اعاده كند.

مسأله 682. نماز طواف از حيث احكام نجاست و محمول نجس يا متنجس، حكم نمازهاى يوميه را دارد.

مسأله 683. اگر كسى با احرام عمره وارد مكه شد و عمداً از يادگيرى قرائت صحيح سرباز زد، معصيت كار است، در صورتى كه براى او حرجى نباشد بايد در احرام بماند و قرائت نماز را اصلاح كند، در صورت حرجى بودن مى تواند طواف و نماز را به جا آورده و سپس نماز را ياد بگيرد و به طور صحيح اعاده كند

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 167
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست