responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 161

حج افراد تبديل مى شود، و پس از حج، يك عمره مفرده به جا بياورد.

مسأله 645 . اگر زنى به تصور اين كه پاك شده، طواف را و نماز طواف را انجام دهد، ولى به هنگام سعى متوجه شود كه هنوز پاك نشده است تكليف وى با تكليف كسى كه پس از انجام همه عمره، متوجه شده كه حائض بوده است يكى است.

مسأله 646. زنى كه در غير ايام عادت لك ديده و به اعتقاد پاكى، طواف و نماز را انجام داده و شب بعد خون با شرايط حيض ديده است، اگر يقين كند كه بعد از ديدن لك، خون در باطن فرج بوده و قطع نشده در اين صورت حائض بوده و طواف و نمازش صحيح نيست. پس اگر وقت دارد بعد از پاك شدن و غسل حيض، اعمال را انجام دهد، ولى اگر تا رفتن به عرفات پاك نشد، وظيفه ى اين زن حج اِفراد است.

مسأله 647. در مسأله ى قبل، اگر زن بعد از لك ديدن و انجام اعمال، شك دارد كه خون در باطن فرج بوده يا يقين دارد كه خون قطع شده و با انجام وظيفه ى مستحاضه، اعمالش را انجام داده، اعمال او صحيح است.

مسأله 648. زنى كه حيض نمى شود ولى گاهى خون مى بيند، اگر خون تا سه روز استمرار ندارد ولو در باطن فرج، حكم استحاضه را دارد.

مسأله 649. اگر زنى به جاى نيّت غسل حيض، نيّت غسل جنابت كرده، اگر منظور او اين بوده كه به خاطر وظيفه ى فعلى اش غسل مى كند و از باب سبق لسان و يا ندانستن يا فراموشى و امثال آن اين گونه نيّت كرده، غسل او صحيح است. و به اصطلاح فقهى از باب خطا در تطبيق است .

مسأله 650. زن حامله و زنى كه بچه شير مى دهد ممكن است حيض

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 161
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست