responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 130

براى طواف و نماز آن نايب بگيرند و سپس خود، سعى و تقصير را انجام دهند.

مسأله 510. اگر كسى مى تواند وضو بگيرد و يا غسل كند ومع ذلك طواف و نماز آن را با تيمم بدل از وضو يا غسل انجام داد، حكم همان كسى را دارد كه از روى جهل با وضوى باطل طواف خود را انجام داده و صور مسأله بيان گرديد.

مسأله 511. كسى كه نمى دانسته بايد غسل جنابت انجام دهد و با جنابت، حج انجام داده است حكم كسى را دارد كه از روى جهل با وضوى باطل طواف خود را انجام داده است وحكم با صور مختلف گذشت .

مسأله 512. اگر كسى مثلاً عمره ى مفرده اى به نيابت پدر يا يكى از بستگان انجام داده و روز بعد براى شخص ديگر و در اثناء متوجه شده است كه طواف و نماز عمره ى اوّل بدون وضو انجام شده است، احرام دوم باطل است و بهتر است ادامه ى اعمال را به عنوان آنچه كه وظيفه ى فعلى اوست انجام دهد و تقصير نمايد و طواف نساء و نماز آن را نيز به همين نيّت بياورد. و چنانچه هركدام از آن دو عمره و يا هر دوى آن ها با نذر يااستيجار بر او واجب شده بود مجدداً به احتياط واجب آن ها را بياورد.

مسأله 513. اگر حج گزار بعد از اعمال حج و يا عمره بفهمد غسل مس ميّت به گردنش بوده، اگر بعد ازمس ميّت غسل جنابت انجام داده است از مسّ ميّت كفايت مى كند و اگر نه، حكم او حكم كسى است كه با وضوى باطل طواف انجام داده كه صور آن گذشت.

مسأله 514. كسى كه غسل مسّ ميّت به گردن دارد مى تواند وارد مسجدالحرام ومسجدالنبى بشود و خواندن سوره هايى كه سجده ى واجب دارد

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 130
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست