responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : بهداشت روانى خانواده نویسنده : کوثری، یدالله    جلد : 1  صفحه : 13
اين دو رويكرد عبارت‌اند از:
اول: رويكرد نوينى كه به نام تمدن مادى مدرنيته بر ابعاد زندگى اجتماعى بشر امروزى سيطره يافته است.
دوم: رويكردى كه برخاسته از سنت‌هاى غلط و آميخته با خرافه و جهل و تعصب است.
براى خلاصى از افراط گرى نوع اول و تفريط گرايش دوم، سلامت و استحكام خانواده راه سومى را مى‌طلبد كه همان راه تعادل و ميانه گزينى احسن است. در اين ميان پرداختن به موضوع بهداشت روانى خانواده اهميت آشكار پيدا مى‌كند. و از مهم‌ترين مباحث علمى مورد نياز جامعه اسلامى ما به شمار مى‌رود؛ زيرا تأمين سلامت روان و پيشگيرى از بيمارى‌هاى روانى و رفتارهاى نابهنجار هدف ارزشمند دينى است كه زمينه خوشبختى و سعادت افراد جامعه را فراهم مى‌آورد.
موضوع ياد شده در اين كتاب در دو بخش: 1) آشنايى با بهداشت روانى و 2) خانواده و بهداشت روانى در چارچوب شانزده درس به تأليف درآمده است. هدف در بخش نخست آشنايى با كليات موضوع بهداشت روانى، و در بخش دوم آگاهى از كاربست بهداشت روانى در خانواده است.
شايان ذكر است لزوم رعايت چارچوب از پيش تعيين شده امكان پرداختن به همه مسائل و اولويت‌هاى مربوطه را از ميان برده است؛ لكن سرفصلهاى مشخص شده در حد امكان به صورت نظرى و كاربردى توضيح، توصيف و تبيين گرديده است. انتظار مى‌رود دانش‌وران و فراگيران ارجمند در پايان دوره ضمن ارتقاى سطح شناخت از مقوله بهداشت روانى خانواده، بتوانند از مؤلفه‌هاى بهداشت روانى در مقياس فرد و خانواده بهره جسته و در تنظيم روابط خانوادگى موفق‌تر عمل كنند.
در فرايند تأليف اثر حاضر، از منابع متعدد و متنوعى استفاده شده است، كه اين عمل الزاماً به معناى تأييد مطلق نويسنده، مترجم، ناشر و همه محتواى منابع مورد استفاده نيست، بلكه بنا به رويه پژوهشى و به منظور ارائه مطالبى جامع و مفيد سعى شده حتى‌المقدور همه منابع مربوطه ملاحظه گردد.


نام کتاب : بهداشت روانى خانواده نویسنده : کوثری، یدالله    جلد : 1  صفحه : 13
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست