responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اخلاق خانواده(ج1) نویسنده : فاخری، عليرضا؛ منتظری، محمدحسين    جلد : 1  صفحه : 13

مقدمه‌

زيباترين پيوند بشرى، پيوند پاك دو انسان براساس مقرّرات الهى است كه حيات نسل بشر را ميسّر ساخته و زندگى را تداوم مى‌بخشد. محصول اين پيوند مبارك فطرى كه با تأييد آسمانى همراه گشته، كانون مقدّس خانواده است كه بقايش بركات بسيار و زوالش آفات و ضايعات فراوان در بر دارد.

تربيت انسانهاى بزرگ- كه تاريخ را با همّت بلند خود شكل داده‌اند- توسط پدران و مادرانى انجام گرفته كه در اين كانون نورانى به انجام وظيفه پرداخته‌اند؛ واحد كوچك خانواده كه جامعه بزرگ بشرى از آن ساخته شده، تربيت انسانها را از بُعد اخلاقى، روحى و اجتماعى عهده‌دار است. بدون وجود كانون گرم خانواده، شيرازه جوامع بشرى گسسته شده، تعادل حيات انسانى از بين خواهد رفت.

اكنون كه با تزلزل ارزشها در مغرب زمين و گسترش موج ويرانگر آن، بنيان ارزشهاى اصيل معنوى و اخلاقى در معرض خطر قرار گرفته و پول، قدرت و رفاه، جانشين معنويت، عواطف و انسانيت شده و كانون خانواده را دستخوش طوفان و ويرانى كرده است، بجاست كه با هوشيارى كامل، ارزشهاى اصيل دين خدا را پاس داريم و با چنگ زدن به ريسمان مستحكم الهى و استفاده از سخنان رهبران حقيقى بشر كه قافله سالار سعادت، معنويت و اخلاق هستند، به تحكيم بنيان خانواده و حفظ و تقويت آن بپردازيم.

توجه فراوانى كه در سيره معصومين : به حفظ و گسترش اين پيوند، معطوف شده، بيانگر اهميّت و ضرورت حياتى آن است.

كانون خانواده منبع صفا، محبّت و اميد بوده، مايه تكامل روحى، اخلاقى و اجتماعى انسان است.

در سايه ازدواج، رشد و كمال ويژه‌اى به دست مى‌آيد كه شايد جايگزين نداشته باشد. قرب الهى، رشد عاطفى، بهبود وضع اقتصادى، بلوغ اجتماعى و دهها نعمت و بركت ديگر، ثمره شيرين ازدواج و تشكيل كانون گرم خانواده است.

دستيابى به اين كمالات در صورتى ميسّر است كه اركان سعادت خانواده بر بنيان استوارى پايه‌گذارى شده و با برنامه صحيحى ادامه يابد. در اين جزوه (كد 2/ 114 نظام آموزش عقيدتى سپاه)

نام کتاب : اخلاق خانواده(ج1) نویسنده : فاخری، عليرضا؛ منتظری، محمدحسين    جلد : 1  صفحه : 13
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست