نام کتاب : احكام حقوقى اسلام(ج1) نویسنده : یوسفیان، نعمت الله جلد : 1 صفحه : 42
2- لواط «لواط» در فقه اسلام و قوانين جزايى، اصطلاحى است كه براى عمل شنيع همبسترى مرد با مرد و جمع شدن آن دو با يكديگر براى اطفاى غريزه جنسى بهكار مىرود. لواط از جمله گناهان كبيره، برخلاف اصول فطرت، بر باد دهنده نسل، فاسد كننده اجتماع، از زنا زشتتر و حدّ آن نيز از حدّ زنا شديدتر است. در زشتى احكام حقوقى اسلام(ج1) 47 4 - قذف ص : 45 لواط همين بس كه قوم لوط همگى به جرم اين عمل شنيع، به بلاى بزرگى دچار گشته، به دوزخ رهسپار شدند و شهرشان ويران و مايه عبرت آيندگان شد. قرآن كريم در اين باره مىفرمايد: «وَ امْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الُمجْرِمينَ» «1» و (سپس چنان) بارانى (از سنگ) بر آنها فرستاديم؛ (كه آنها را در هم كوبيد و نابود ساخت) پس بنگر سرانجام كار مجرمان چه شد! امام رضا عليه السلام درباره زشتى لواط فرمود: «وَاعْلَمْ انَّ حُرْمَةَ الدُّبُرِ اعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْفَرْجِ لِانَّ اللَّهَ اهْلَكَ امَّةً بِحُرْمَةِ الدُّبُرِ وَ لَمْ يُهْلِكْ احَداً بِحُرْمَةِ الْفَرْجِ» «2» بدان كه حرمت لواط از زنا بيشتر است، زيرا خداوند قومى را (قوم لوط) به خاطر عمل لواط هلاك كرد، ولى كسى را براى زنا هلاك نكرد. احكام لواط 1- اثبات لواط: لواط از دو راه اثبات مىشود: اول: اقرار فاعل يا مفعول چهار مرتبه. «3»
نام کتاب : احكام حقوقى اسلام(ج1) نویسنده : یوسفیان، نعمت الله جلد : 1 صفحه : 42