responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فلسطين و صهيونيزم2 نویسنده : شیرودی، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 12
مقدّمه ...
«لَتَجِدَنَّ اشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهودَ وَ الَّذينَ اشْرَكُوا ...» «1» نزديك به نيم قرن و پيش با تلاش قدرتهاى بزرگ جهانى، موجوديت صهيونيستهاى غاصب رسميت يافت و دور جديدى از توطئه هاى غرب عليه اسلام آغاز گشت. بيت المقدّس كه قبله‌گاه اوّل مسلمين بود و ساليان سال مسلمانان با آرامش در آن زندگى مى‌كردند، با طرح ادّعاهاى واهى و پوچ به دست كسانى افتاد كه فقط مى‌توان گفت آلت دست استعمار بودند. و استعمار هم خود را وامدار آنها مى‌دانست. اين بازى سياسى كه مورد مخالفت يهوديان معتقد و مؤمن قرار گرفته بود، با انواع و اقسام حيله‌ها و ترفندها، يهوديان را به سرزمين فلسطين گسيل داشت و اسباب آوارگى صاحبان اصلى اين سرزمين را فراهم آورد.
امروزه مسأله فلسطين وجدان و قلب هر انسان مسلمان و غير مسلمان آزاده‌اى را به درد مى‌آورد.
بدون ترديد، آزادگان جهان خود را در غم اين ملّت مظلوم شريك دانسته و شناخت مشكلات و مصائب فلسطينيان و اقدام عملى براى حل آنها را بخشى از وظايف خود مى‌دانند.
شناخت صحيح از پديده صهيونيسم، منشأ، عوامل پيدايش، اهداف و ماهيت آن سرمايه ارزشمندى براى روشنگرى و در نهايت مقابله با اين غدّه سرطانى در جهان و بويژه جهان اسلام و آزاد سازى قدس شريف است. اين مجموعه، تحقيقى است در راستاى بازشناسى هر چه بيشتر يكى از خطرناكترين پديده‌هاى شوم سياسى و تبانى آن با جريانات استكبارى و آشناسازى با يكى از تأسف بارترين حوادث جهان اسلام در قرون اخير.
استقبال گرم مردم مسلمان فلسطين از انقلاب اسلامى، مسؤوليت نظام اسلامى و مردم مسلمان ايران را در قبال اين مسأله افزونتر كرده و كشور ما را در يكى از مراحل دشوار انقلاب اسلامى قرار داده است.


نام کتاب : فلسطين و صهيونيزم2 نویسنده : شیرودی، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 12
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست