responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
نام کتاب : فلسطين و صهيونيزم نویسنده : حسنی، مهدی    جلد : 1  صفحه : 264
براى اولين بار شخصاً برابر قاضى اسرائيلى قرار گرفتم فهرستى از اتهامات مرا پيش روى من گذاشتند كه اولين آنها اين بود كه تو متهم هستى كه اقدام به تأسيس يك سازمان دينى نموده‌اى كه دعوت (امام) خمينى در نابودى اسرائيل و سيطره اسلام بر جهان را تأييد مى‌كند.
مرحله دوم- آغاز مبارزه و جهاد مسلحانه كه در ايجاد اعتماد به نفس به مردم فلسطين تأثير زيادى داشت، در حالى كه نيروهاى لائيك ملى‌گرا از مبارزه مسلحانه روى گردانيده و راه سياسى و ديپلماتيك را انتخاب كردند آنان در اين رهگذر بى‌آنكه ره‌آوردى داشته باشند خود را خوار و ذليل ساختند.
سال 1986- 1987 سال اسلام مجاهد در فلسطين بود. سالى كه با خون پاك و طاهر اسلامى زمينه را براى انتفاضه مبارك آماده ساخت. روز 6/ 10/ 1987 اولين شعله انتفاضه را برافروخت. آن هنگام كه يك هسته از فداييان جهاد اسلامى با نيروهاى اطلاعاتى دشمن درگير شدند و درگير مهمى به وجود آمد كه در خلال آن چهار نفر از بهترين جنگجويان جهاد اسلامى به شهادت رسيدند و تعداد زيادى از افسران و سربازان دشمن كشته و مجروح شدند.
در چنين روز بزرگى از تاريخ مردم فلسطين جنبش جهاد اسلامى به همراه مردم فلسطين وارد مرحله دوم در مسير خود گرديدند: «انتفاضه» مرحله سوم- انتفاضه، كه جنبش جهاد اسلامى از روز اول و بطور روزمره در همراهى رويدادهاى انتفاضه حاضر بود. هفته‌ها گذشت تا ديگر نيروهاى اسلامى و ملى بپا خيزند و صفوف خود را منظم سازند و با قوت در انتفاضه شركت نمايند.


نام کتاب : فلسطين و صهيونيزم نویسنده : حسنی، مهدی    جلد : 1  صفحه : 264
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
   ««اول    «قبلی
   جلد :
فرمت PDF شناسنامه فهرست