responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : انقلاب اسلامى و انقلابهاى جهان نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 14
پيروزى انقلاب اسلامى در جزيره ثبات امريكا در منطقه كه سرنگونى مهمترين حافظ منافع غرب در خاور ميانه و منطقه حساس خليج فارس را در پى داشت، باعث به هم ريختن تمام معادلات نظام دو قطبى در دنيا شد. بازگشت به ارزشهاى اصيل اسلامى، بيدارى مسلمانان، رشد نهضتهاى ضداستبدادى و ضد استعمارى، استقلال سياسى و اقتصادى، عدم وابستگى به بيگانگان و تكيه بر ملتها، اتحاد مسلمانان، ايجاد و قوت گرفتن سازمانها و پيمانهاى منطقه‌اى و فرامنطقه‌اى بين مسلمانان و ... همه از پيامدهاى اين انقلاب شكوهمند بود. بديهى است كه اين نتايج، خشم زورگويان و دولتهاى استكبارى عليه امت مسلمان ايران را نيز به دنبال خود داشته باشد. با توجّه به هدفهاى مقدس انقلاب اسلامى، ويژگيها، پيامدها و دستاوردهاى آن، لازم است ملت مسلمان و انقلابى ايران، ضمن اين كه خود به مطالعه ابعاد انقلاب اسلامى مى‌پردازد، آن را به همه مسلمانان دنيا بشناساند و پژوهشگران و دانشمندان علوم مختلف به تجزيه و تحليل آن بپردازند. شناخت «انقلاب اسلامى» براى كسانى كه وظيفه پاسدارى و حفاظت از آن را به عهده گرفته‌اند، از جمله نيروهاى نظامى و انتظامى، اولويت بيشترى دارد.
هدف كتاب حاضر تلاشى است براى شناخت اجمالى اين پديده مبارك. براى رسيدن به هدف يادشده، از دو روش استفاده شده است: اوّل شناخت و تجزيه و تحليل انقلاب اسلامى كه شامل زمينه‌هاى پيدايش آن، نقاط عطف، اركان انقلاب اسلامى، اهداف، دستاوردها و آفات آن مى‌شود، و دوم، مقايسه انقلاب اسلامى با ساير انقلابهاى بزرگ دنيا.
بخش نخست كتاب، به روش اول مى‌پردازد و در بخش دوم، از روش دوم براى شناسايى بهتر انقلاب سود جسته شده است. كه در بخش اخير، انقلاب اسلامى با انقلابهاى كشورهاى فرانسه، روسيه، چين و الجزاير مقايسه شده است.
لازم به ذكر است كه استفاده از كتابهاى مختلف در متن فوق به معناى تأييد نويسنده، ناشر، مترجم، محتوا و ... همه آنها نيست بلكه بنا به ضرورت از آنها جهت استناد مطالب استفاده شده است.
معاونت متون آموزشى و كمك آموزشى‌ مركز تحقيقات اسلامى‌

نام کتاب : انقلاب اسلامى و انقلابهاى جهان نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 14
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست