responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 383
امام على (ع): پس در كارهاى آنان به گونه‌اى بينديش كه پدرى مهربان درباره فرزندش مى‌انديشد، و مبادا آنچه را كه آنان را بدان نيرومند مى‌كنى در نظرت بزرگ جلوه كند، و نيكوكارى تو نسبت به آنان- هر چند اندك باشد- خوار مپندار، زيرا نيكى، آنان را به خيرخواهى تو خواند، و گمانشان را نسبت به تو نيكو گرداند، و رسيدگى به امور كوچك آنان را به خاطر رسيدگى به كارهاى بزرگشان وامگذار، زيرا از نيكى اندك تو سود مى‌برند، و به نيكى‌هاى بزرگ تو بى‌نياز نيستند.
برگزيده‌ترين فرماندهان سپاه تو، كسى باشد كه از همه بيشتر به سربازان كمك رساند، و از امكانات مالى خود بيشتر در اختيارشان گذارد، به اندازه‌اى كه خانواده هايشان در پُشت جبهه، و خودشان در آسايش كامل باشند، تا در نبرد با دشمن، سربازان اسلام تنها به يك چيز بينديشند.
همانا مهربانى تو نسبت به سربازان، دل هايشان را به تو مى‌كشاند، و همانا برترين روشنى چشم زمامداران، برقرارى عدل در شهرها و آشكار شدن محبت مردم نسبت به رهبر است، كه محبت دلهاى رعيّت جز با پاكى قلب‌ها پديد نمى‌آيد، و خيرخواهى آنان زمانى است كه با رغبت و شوق پيرامون رهبر را گرفته، و حكومت بار سنگينى را بر دوش رعيت نگذاشته باشد، و طولانى شدن مدت زمامدارى بر ملّت ناگوار نباشد.
پس آرزوهاى سپاهيان را برآور، و همواره از آنان ستايش كن، و كارهاى مهمى كه انجام داده‌اند برشمار، زيرا يادآورى كارهاى ارزشمند آنان، شجاعان را بر مى‌انگيزاند، و ترسوها را به تلاش وا مى‌دارد، ان شاء اللَّه.
70. خانواده مجاهدان‌ 623. رسيدگى به خانواده رزمندگان در پشت جبهه‌ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ ثَلَاثَةٌ دَعْوَتُهُمْ مُسْتَجَابَةٌ أَحَدُهُمُ الْغَازِي فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَانْظُرُوا كَيْفَ تَخْلُفُونَهُ.
(وسائل الشيعه 15/ 21، ح 19931، بحارالانوار، 90/ 357).
«عيسى بن عبداللَّه قمى» از امام صادق (ع) نقل كرد كه فرمود: سه كس دعايشان مستجاب است؛ يكى از آن‌ها رزمنده و مجاهد فى سبيل اللَّه است. پس توجه كنيد چگونه (در زمانى كه وى در جبهه هست) به كارهاى خانواده‌اش رسيدگى مى‌كنيد!

نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 383
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست