responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 377
اى امير مؤمنان! از فضيلت رزمندگانى كه در راه خدا به نبرد مى‌پردازند برايم بگو.
على (ع) فرمود: آن‌گاه كه از غزوه ذات السلاسل (هفتم هجرى) بازمى‌گشتيم، پيغمبر خدا (ص) بر ناقه عضباء سوار بود، و من پشت سرش قرار داشتم آن روز، من نيز همين پرسش را از آن بزرگوار كردم. فرمود: جنگجويانِ با كفار هنگامى كه عزم جهاد مى‌كنند، پروردگار، نامه آزادى از آتش دوزخ را برايشان مى‌نويسد و چون ابزار و اسباب جنگ را فراهم مى‌آورند، خداوند در برابر فرشتگان به آنان مى‌بالد.
هنگامى كه با اعضاى خانواده خود وداع مى‌كنند، ديوارها و خانه‌ها مى‌گريند و آنان از گناهان خود بيرون مى‌روند همچون مارى كه از پوست خود خارج شود.
پروردگار بر هر سربازى، چهل فرشته مى‌گمارد، كه از پيش رو، و از پشت سر، و از سمت راست و طرف چپ، نگهدار اويند.
و هيچ كار خيرى انجام نمى‌دهند مگر آن كه پاداشش چند برابر نوشته مى‌شود. در هر روز ثواب عبادت هزار مرد كه هر كدام، خدا را هزار سال عبادت كرده باشد، و هر سال آن سيصد و شصت روز و هر روز آن، مانند عمر دنيا باشد. و چون به اردوگاه دشمن برسند، جهانيان از [ميزان‌] ثواب‌هايى كه خداوند به آنان خواهد داد ناآگاهند و آن‌گاه كه با دشمنان‌شان مشغول كارزار شوند و نيزه‌هاى خود را محكم به دست گرفته، به حركت درآورند و تيرها را به چله كمان گذارند و به سوى دشمن پيشروى كنند. فرشتگان بال‌هاى خود را بر آنان مى‌گسترند و براى پيروزى و ثبات و استقامت‌شان دعا مى‌كنند، و جارچى خبرى را با صداى بلند به ديگران مى‌رساند:
«كه بهشت زير سايه شمشيرها است».
610. شش فضيلت براى مجاهدان در سخن پيامبر اكرم (ص)
عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (ص) أَنَّهُ قَالَ فِي حَدِيثٍ وَ مَنْ خَرَجَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ مُجَاهِداً فَلَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ سَبْعُمِائَةِ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ يُمحَى عَنْهُ سَبعُمِائَةِ أَلْفَ سَيِّئَةٍ وَ يُرْفَعُ لَهُ سَبْعُمِائَةِ أَلْفِ دَرَجَةٍ وَ كَانَ فِي ضَمَانِ اللَّهِ بِأَيِّ حَتْفٍ مَاتَ كَانَ شَهِيداً وَ إِنْ رَجَعَ رَجَعَ مَغْفُوراً لَهُ مُسْتَجَاباً دُعَاؤُهُ (وسائل الشيعه 15/ 18 ح 19927)
از پيامبر خدا (ص) روايت شده كه فرمود: و كسى كه به قصد جهاد در راه خدا (از منزل و شهر و ديار خود) خارج شود، به ازاى هر قدمى كه برمى‌دارد 700 هزار حسنه براى او نوشته شده و 700 هزار گناه از (پرونده اعمال او) محو مى‌شود ومقام و منزلت او 700 هزار درجه بالا مى‌رود،

نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 377
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست