responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 279
توشه‌هايشان فاصله انداز و در راهها سرگردانشان نما و از مقصد گمراهشان ساز و امداد و كمك را از ايشان قطع فرما و از نفراتشان بكاه و دلش فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات 287 50. پيروزى و شكست ص : 259 ان را از ترس آكنده ساز و دستشان را از مرزداران باز دار و زبانشان را از گفتار كوتاه كن و با شكست سپاه جلودار، عقبه دشمن را متفرق نما و شكست آنان را موجب فرار پيروايشان قرار ده و با خوارى آنان طمع دشمنان بعدى را قطع فرما. خدايا رحم زنانشان را عقيم ساز و آب پشت مردانشان را خشك، و نسل چهارپايان و مركب‌هايشان را برانداز، اجازه نده بر آسمانشان ابرى باران‌زا پديد آيد و نه بر زمينشان گياهى برويد.
اللّهُمّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرّومِ وَ التّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النّوبَةِ وَ الزّنْجِ وَ السّقَالِبَةِ وَ الدّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشّرْكِ، الّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ، وَ قَدْ أَحْصَيْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمْ بِقُدْرَتِكَ. (صحيفه سجاديه، دعاى 27 بند 9)
امام سجاد (ع): خدايا اين- سرنوشت را- نسبت به همه دشمنانت در سراسر عالم روا بدار، اعم از هند، روم، تركستان، خزر، حبشه، نوبه، زنگبار، سقالبه، ديلمان و ديگر ملت‌هاى مشركى كه از نام و نشان آنها بى‌خبريم و تو با علم خويش شمارشان را مى‌دانى و به قدرت خود بر آنان اشراف دارى.
اللّهُمّ اشْغَلِ الْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ الْمُسْلِمِينَ، وَ خُذْهُمْ بِالنّقْصِ عَنْ تَنَقّصِهِمْ، وَ ثَبّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ عَنِ الِاحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ. (صحيفه سجاديه، دعاى 27 بند 10)
امام سجاد (ع): بارخدايا، مشركان را با مشركان مشغول دار تا از دستبرد به مرزهاى مسلمانان باز مانند و از نيرو و تعداد آنان كم نما تا از مسلمانان نكاهند و ميانشان تفرقه افكن تا عليه مسلمانان همدست نگردند.
اللّهُمّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوّةِ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرّجَالِ، وَ جَبّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ، وَ تُفَرّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ.
(صحيفه سجاديه، دعاى 27 بند 11)
امام سجاد (ع): بار خدايا، دلشان را از ايمنى و بدنشان را از نيرو تهى گردان و دلشان را از مكر و چاره‌جويى غافل و اركان وجودشان را از هماوردى با مسلمانان سست فرما و آنان را از ستيزه جويى با قهرمانان اسلام بترسان و سياهى از فرشتگانت را با عذابى سخت از عذابهايت بر آنان‌

نام کتاب : فرهنگ موضوعى جهاد در آيينه آيات و روايات نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 279
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست