responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 17

مبالغ بسيار هنگفتى هر ساله در جهان صرف مديريت و هدايت آن‌ها مى‌شود.

براى مثال،مخارج تبليغاتى بخش دولتى و خصوصى آمريكا در سال 1970 ميلادى به منظور جلب افكار عمومى،بيش از 12 ميليارد دلار بوده است.در همين سال هزينه‌هاى تبليغاتى كارتل‌ها و تراست‌ها در انتخابات رياست جمهورى و نمايندگان كنگرۀ آمريكا،بالغ بر 240 ميليون دلار و بودجۀ سازمان اطلاعاتى آمريكا (سيا) در اين باره،160 ميليون دلار بوده است. [1]

پيروزى انقلاب اسلامى،استكبار جهانى و به ويژه آمريكا را بر آن داشت تا جبهۀ تبليغاتى گسترده‌اى را عليه مردم انقلابى و مسلمان ايران و آرمان‌هاى بلند و دستاوردهاى بزرگ انقلاب بگشايد و با به خدمت گرفتن شيوه‌هاى نوين و پيشرفته‌ترين ابزار تبليغاتى و با صرف ميليون‌ها دلار،از يك سو ميان مردم و انقلاب و رهبران آن جدايى افكند و از سوى ديگر چهره‌اى نامناسب از انقلاب و مردم به جهانيان به ويژه ملّت‌هاى مسلمان ارائه كند.دامنه و عمق اين تبليغات زهرآگين با شروع و ادامه هجوم رژيم بعثى عراق شدّت يافت.

در دوران هشت سال دفاع مقدس،هجوم تبليغاتى شديد و گسترده‌اى به وسيلۀ استكبار جهانى و نيز رژيم عراق عليه امام خمينى(ره)به عنوان ستون قوى و مستحكم خيمۀ انقلاب،و مردم و رزمندگان اسلام به عنوان حافظان و پاسداران آن انجام شد.اين هجوم تبليغاتى بر آن بود كه انگيزۀ نبرد،مقاومت و دفاع شرافتمندانه را از امام و رزمندگان بگيرد و خواسته‌هاى ظالمانه و ذلّت‌بارى را بر مردم مسلمان ايران تحميل كند.


[1] .همان.
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 17
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست