responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : با كاروان حسينى(ج1) نویسنده : اشاوی، علی    جلد : 1  صفحه : 12

طبيعى بود كه اين انقلاب از همان آغاز پيروزى در همه زمينه‌ها، به ويژه جنبه فكرى، ماهيت خود را بشناساند و نشان بدهد كه فداكارى و جانبازى را از امام حسين عليه السلام و قيام عاشورا الهام گرفته است. انقلاب اسلامى، به حق، يكى از بركت‌ها و دستاوردهاى فراوان قيام مقدس عاشورا و از مصداق‌هاى بارز «پيروزى حسينى» در فاصله ميان عاشورا تا دوران ظهور است. اگر عاشورا نبود، اين انقلاب مقدس هم نبود. چنان كه امام خمينى قدس سره در تصوير اين حقيقت مى‌فرمايد: «ما هر چه داريم از عاشورا داريم».
اين كه سازمان‌هاى استكبار جهانى و دست‌پرورده‌هاى فكرى و سياسى‌شان، تهاجمى فكرى را عليه اسلام و به ويژه مذهب اهل بيت عليهم السلام و هويت اسلامى اين انقلاب تدارك ببينند، دور از انتظار نبود. تهاجمى همه سويه كه نقشه آن با دقت كامل از سوى استكبار تهيه شده است و جنبه‌هاى گوناگون زندگى امّت اسلامى را در همه جاى دنيا و به ويژه در ايران دربر مى‌گيرد.
بادرك اهميت و خطر اين موضوع است كه رهبرى خردمندانه انقلاب اسلامى، بر استمرار راه انقلاب در همه ابعاد و زمينه‌ها، به ويژه بُعد فرهنگى، كه نمايانگر هويتِ انقلاب است، تأكيد مى‌ورزد. هويتى كه به مرزهاى جغرافيايى يا موانع سياسى محدود نمى‌شود؛ و با اقتدار در مقابله با تهاجم فرهنگ الحادى قرار دارد كه در طول تاريخ طوفان‌هاى سهمگين آن، جهان اسلام را بيرحمانه درنورديده است.
نگرشى به خطابه‌ها و بيانات امام خمينى قدس سره و آيت الله سيد على خامنه‌اى، تأكيد بر اين موضوع را به خوبى نشان مى‌دهد، به ويژه در روزگار كنونى كه نيروى تهاجم فرهنگى الحادى چند برابر شده و دستگاه‌هاى تبليغاتى آن با روش‌هاى نوين و برتر و گوناگون و فراگير خود بر همه جهان پنجه افكنده است. بدون شك براى رويارويى با چنين دستگاهى و به منظور رساندن پيام هدايت اسلامى و فطرت انسانى به همه دل‌هاى مشتاق، نيازمند آنيم كه روش‌هاى گوناگون تبليغى و هنرى را به كار بنديم؛ باشد كه اين دل‌هاى پاك از سر اخلاص به خداى روى آورند و با تدبر و آگاهى، از بند حيله‌هاى شيطانى برهند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، اين مولود مبارك انقلاب، كه با سرمشق گرفتن از فداكارى، جانبازى و شهادت‌طلبى حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، حفظ دستاوردهاى‌


نام کتاب : با كاروان حسينى(ج1) نویسنده : اشاوی، علی    جلد : 1  صفحه : 12
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست