طلوع فجر روز دهم، اختلاف است ]؛ به جا آوردن عمره تمتّع و حج در يك سال و احرام بستن براى حج تمتّع از مكّه، كه افضل اماكن آن، مسجد الحرام و افضل مواضع مسجد الحرام، مقام ابراهيم يا حجر اسماعيل عليهما السّلام است.(9)
ويژگيها:حج تمتّع در مقايسه با حج قران و افراد داراى ويژگيهاى زير است:
1. در تمتّع، عمره و حج به يكديگر وابسته و از هم انفكاك ناپذيرند؛ بر خلاف قران و افراد كه عمره در آن دو واجب نيست، مگر با نذر و مانند آن.
2. در تمتّع، عمره پيش از حج گزارده مىشود؛ امّا در دو قسم ديگر بعد از حج انجام مىگيرد.
3. در تمتّع، عمره همچون حج بايد در ماههاى حج گزارده شود؛ بر خلاف عمره دو قسم ديگر در صورت وجوب آن؛ هرچند به جا آوردن آن پس از اتمام مناسك حج، واجب است.
4. در تمتّع، عمره و حج بايد در يك سال انجام شوند، برخلاف قران و افراد.
5 . بنابر مشهور، در تمتّع، خروج از مكّه بعد از اتمام عمره، تنها با احرام حج، جز در صورت بازگشت به مكّه قبل از سپرى شدن يك ماه، جايز است. قول مقابل مشهور كراهت آن است. امّا غير متمتّع هر زمان بخواهد مىتواند بدون احرام از مكّه خارج شود.
6 . در تمتّع، ميقات حج، خود مكّه است؛ امّا در قران و افراد، يكى از ميقاتهاى پنج گانه يا منزل حاجى در صورت نزديكتر بودن آن به مكّه از ميقات.
7. در تمتّع، ميقات عمره يكى از ميقاتهاى معروف يا مكانى است كه در حكم ميقات مىباشد؛ برخلاف عمره قران و افراد كه ميقات آن براى كسى كه در حرم است ادنى الحلّ( --> ادنى الحلّ)و براى كسى كه بيرون حرم سكونت دارد، يكى از ميقاتهاى پنج گانه يا منزلش مىباشد.
8 . محرم به عمره تمتّع با مشاهده خانههاى مكّه تلبيه را قطع مىكند، امّا محرم به عمره مفرده اگر براى احرام از مكّه بيرون رفته باشد، هنگام مشاهده كعبه؛ در غير اين صورت هنگام دخول حرم، تلبيه را قطع مىنمايد. نسبت به قطع تلبيه در عمره مفرده اقوال ديگرى نيز در مسئله وجود دارد( --> تلبيه).