اطلاق مىشده، ليكن بعدها بر شهرى كه محيط بر مسجد بوده نيز اطلاق گشته است، بهگونهاى كه امروزه عنوان بيت المقدس بر خود مسجد اطلاق نمىشود. در روايات و كلمات فقها در هر دو معنا به كار رفته است(1)(-->مسجد الاقصى).
بيت النار -->آتشكده
بيت عتيق -->كعبه
بيتوته
بيتوته: شب ماندن در جايى.
در بابهاى حج، نكاح و طلاق از آن سخن رفته است.
حج:بيتوته به منى، در شب عرفه (نهم ذيحجّه) تا طلوع فجر براى حاجى مستحب(1)و شبهاى يازدهم و دوازدهم ـ و براى برخى ـ سيزدهم ذيحجّه (ايّام تشريق) واجب است(2)(-->منى).
نكاح:از حقوق واجب زن بر شوهر بنابر مشهور، بيتوته مرد نزد او، در يك شب از چهار شب است. درصورت تعدّد زنها چهار شب ميان آنان تقسيم مىشود. به عنوان مثال اگر مردى دو زن داشته باشد بايد دو شب از چهار شب را نزد آن دو ـ هر شب نزد يكى ـ بيتوته نمايد(3)(-->قَسْم).
طلاق:زنى كه در عدّه وفات(-->عدّه)است كراهت دارد در غير محلّ سكونتش بيتوته نمايد.(4)برخى آن را جز در موارد ضرور، جايز ندانستهاند.(5)
بىحسّى
بىحسّى: عدم احساس درد و مانند آن.
بىحس كردن عضوى از بدن با آمپول و مانند آن از مسائل مستحدثه است و در بابهاى صوم، صيد و ذباحه، حدود و قصاص به مناسبت از آن سخن رفته است.
صوم:تزريق آمپول بىحسّى براى روزهدار اشكال ندارد و روزه را باطل نمىكند(1)(-->روزه).