قربانى كردن در منى است. قربانى كردن قبل از ايّام نحر براى حاجى جايز نيست و كفايت نمىكند. بنابر قول منسوب به مشهور، قربانى كردن در روز عيد واجب و تأخير آن براى غير معذور حرام است؛ ليكن در صورت تأخير، قربانى كردن در باقى مانده اياّم ذيحجّه كفايت مىكند. برخى، قربانى كردن در روز عيد را واجب ندانسته و آن را در تمام ايّام ذيحجّه (از روز عيد تا آخر) جايز دانستهاند. هرچند گفتهاند: در روز عيد افضل است.(1)برخى ديگر گفتهاند: كسى كه به جهت عذرى نتوانسته در روز عيد قربانى كند، مىتواند تا پايان ايّام تشريق( --> ايّام تشريق)قربانى كند و در صورت استمرار عذر، تا آخر ذيحجّه فرصت دارد.(2)برخى، ايّام نحر را در قربانى واجب چهار روز (از روز عيد تاپايان ايّام تشريق) دانسته و تأخير آن را از روز چهارم، جز براى معذور حرام دانستهاند.(3)
قربانى مستحب:در قربانى مستحب، ايّام نحر در منى چهار روز از روز عيد و در غير منى سه روز است.(4)
( --> قربانى)
ايّام هفته
ايّام هفته: شنبه تا جمعه.
از آن به مناسبت در بابهاى طهارت، صلات، صوم، حج و نكاح سخن رفته و براى هريك از ايّام هفته اعمال و احكامى خاصّ ذكر شده است كه به نمونههايى از آن اشاره مىشود.
طهارت:غسل كردن در روز جمعه به قول مشهور، و در صورت بيم دست نيافتن به آب در روز جمعه، در روز پنجشنبه مستحب است،(1)همچنين گرفتن ناخن و شارب( --> شارب)در روزهاى پنجشنبه، جمعه و شنبه مستحب است.(2)
صلات:قرائت سوره «هل أتى» (دهر) و «هل أتاك» (غاشيه) در نماز صبح روز دوشنبه و پنجشنبه و سوره «جمعه» و «منافقون» به ترتيب در نماز ظهر و نماز