ركعتهاى سوم تا ششم نماز شب( -->نماز شب)مستحب است.(3)
اِنتحار--> خودكشى
انتساب
انتساب: نسبت خويشاوندى داشتن با ديگرى.
از آن به مناسبت در بابهاى طهارت، زكات، خمس و نكاح بحث كردهاند.
شكى در صحّت انتساب فرزندان صُلبى شخص ـ اعم از پسر و دختر ـ به او نيست؛ چنانكه بحثى در صحّت انتساب نوه پسرى ـ اعم از پسر و دختر ـ به شخص نمىباشد، ليكن در صحّت انتساب نوه دخترى ـ اعم از پسر و دختر ـ به شخص يا قبيله اختلاف است. مشهور انتساب را صحيح نمىدانند. بنابر اين، هاشمى يا قرشى به كسى گفته مىشود كه از پدر به هاشم بن عبد مناف، جدّ دوم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله يا قبيله قريش منتسب گردد.(1)البته اطلاق عنوان وَلَد (فرزند) بر نوه دخترى صحيح است و در آن اختلافى نيست؛ هرچند در اينكه اطلاق، حقيقى است يا مجازى، اختلاف كردهاند. مشهور اطلاق را حقيقى مىدانند.(2)
انتساب به نَضر بن كنانه، جدّ دوازدهم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله، تحقّق بخش عنوان قرشى بودن زن است. زن قرشى( --> قرشيّه)در شصت سالگى يائسه( --> يائسگى)مىشود.(3)انتساب به هاشم موجب ثبوت احكامى چون جواز گرفتن خمس( --> خمس)با تحقّق شرايط آن(4)و حرمت دريافت زكات(5)( --> زكات)جز در موارد استثنا، مىشود(6)( --> بنى هاشم).
انتشار
انتشار: شيوع و انبساط يافتن/ برخاستن آلت تناسلى مرد (نعوظ).
فقها از انتشار خبر به اشاعه، استفاضه( --> استفاضه)و شياع نيز تعبير كردهاند.